Η Σημαντικότερη Δεξιότητα στις Ηγετικές Θέσεις Εργασίας
Η ενσυναίσθηση ήταν πάντα μια κρίσιμη δεξιότητα στον εργασιακό τομέα. Νέες έρευνες, ωστόσο, την φέρνουν στην κορυφή της λίστας των εργαζομένων, για όσους θεωρούν επιτυχημένους ηγέτες σε χώρους εργασίας.
Ο λόγος για τον οποίο η ενσυναίσθηση είναι τόσο απαραίτητη, είναι ότι οι άνθρωποι βιώνουν πολλαπλά είδη άγχους στην καθημερινότητά τους. Ερευνητικά δεδομένα υποδηλώνουν, ότι τα επίπεδα άγχους, έχουν επηρεαστεί από την πανδημία και από τους τρόπους με τους οποίους η ζωή και η εργασία μας έχουν ανατραπεί.
Ψυχική υγεία
Μια παγκόσμια μελέτη από την Qualtrics διαπίστωσε ότι το 42% των ανθρώπων έχουν βιώσει πτώση της ψυχικής υγείας. Συγκεκριμένα, το 67% των ανθρώπων βιώνει αύξηση του στρες, ενώ το 57% έχει αυξημένο άγχος και το 54% είναι συναισθηματικά εξουθενωμένο. Το 53% των ανθρώπων αισθάνεται λύπη, το 50% ευερέθιστο, το 28% δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί. Το 20% αργεί να ολοκληρώσει τις εργασίες του, το 15% δυσκολεύεται να σκεφτεί και το 12% καλείται να ανταπεξέλθει στις ευθύνες του.
Προσωπική ζωή
Μια μελέτη στο Occupational Health Science διαπίστωσε ότι ο ύπνος μας διακυβεύεται όταν αισθανόμαστε άγχος στη δουλειά. Έρευνα στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόις, διαπίστωσε ότι όταν οι εργαζόμενοι λαμβάνουν αγενή μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη δουλειά, τείνουν να βιώνουν αρνητικότητα και να μεταδίδονται στην προσωπική τους ζωή και ιδιαίτερα με τους συνεργάτες τους. Επιπλέον, μια μελέτη στο Πανεπιστήμιο Carleton διαπίστωσε ότι όταν οι άνθρωποι βιώνουν ασυδοσία στη δουλειά, τείνουν να αισθάνονται λιγότερο ικανοί στην ανατροφή των παιδιών τους.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΗΓΕΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ
Απόδοση, Κύκλος Εργασιών και Εμπειρία Πελατών
Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Academy of Management Journal διαπίστωσε ότι όταν οι άνθρωποι βιώνουν αγενείς συμπεριφορές στη δουλειά, η απόδοσή τους μειώνεται και είναι λιγότερο πιθανό να βοηθήσουν άλλους. Και μια νέα μελέτη στο Πανεπιστήμιο Τζορτζτάουν, διαπίστωσε ότι όταν η ασέβεια στο χώρο εργασίας αυξάνεται, μειώνει τόσο την απόδοση των εργαζομένων, όσο και την μεταξύ τους συνεργασία.
Η ενσυναίσθηση συμβάλλει σε θετικά αποτελέσματα
Αλλά καθώς περνάμε δύσκολες στιγμές, παλεύουμε με την εξάντληση ή δυσκολευόμαστε να βρούμε την ευτυχία στη δουλειά, η ενσυναίσθηση μπορεί να είναι ένα ισχυρό αντίδοτο και να συμβάλει σε θετικές εμπειρίες για άτομα και ομάδες. Μια νέα μελέτη 889 εργαζομένων από την Catalyst διαπίστωσε ότι η ενσυναίσθηση έχει ορισμένα σημαντικά εποικοδομητικά αποτελέσματα:
Καινοτομία
Οι εργαζόμενοι που χαρακτήρισαν τα άτομα σε ηγετικές θέσεις συμπονετικούς, ήταν πιο πιθανό να αναφέρουν ότι ήταν επίσης καινοτόμοι.
Δέσμευση
Το 76% των ανθρώπων που βίωσαν ενσυναίσθηση από άτομα σε ηγετικές θέσεις εργασίας, ανέφεραν ότι ένιωθαν περισσότερη δέσμευση στην εργασία τους. Επίσης Το 57% των λευκών γυναικών και το 62% των έγχρωμων γυναικών, δήλωσαν ότι ήταν απίθανο να σκεφτούν να εγκαταλείψουν τις εταιρείες τους όταν ένιωσαν ότι οι συνθήκες της ζωής τους σέβονταν και εκτιμούσαν τις εταιρείες τους.
Συμπεριληπτικότητα
Το 50% των εργαζομένων με άτομα σε ηγετικές θέσεις με ενσυναίσθηση, ανέφεραν ότι ο χώρος εργασίας τους ήταν χωρίς αποκλεισμούς, σε σύγκριση με μόνο το 17% αυτών με λιγότερο ενσυναισθητική ηγεσία.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗ-ΔΙΟΙΚΗΣΗ-ΗΓΕΣΙΑ
Εργασία – Ζωή
Όταν οι άνθρωποι ένιωσαν ότι άτομα σε ηγετικές θέσεις στο χώρο εργασίας τους, έδειχναν μεγαλύτερη ενσυναίσθηση, το 86% ανέφερε ότι είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της δουλειάς και της ζωής τους. Η συνεργασία είναι επίσης ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα, το οποίο ανθίζει κοντά στην ενσυναίσθηση. Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Evolutionary Biology, όταν η ενσυναίσθηση εισήχθη στη λήψη αποφάσεων, αύξησε τη συνεργασία μεταξύ των εργαζομένων.
Απαραίτητη σε κάθε τομέα της ζωής
Επιπλέον, η ενσυναίσθηση φαίνεται να είναι μια έμφυτη δεξιότητα. Έρευνα στο Πανεπιστήμιο της Βιρτζίνια διαπίστωσε ότι όταν οι άνθρωποι έβλεπαν τους φίλους τους να αντιμετωπίζουν απειλές, βίωσαν δραστηριότητα στο ίδιο τμήμα του εγκεφάλου τους, που επηρεάστηκε όταν απειλούνταν προσωπικά. Οι άνθρωποι ένιωθαν για τους φίλους, ακριβώς ό,τι ένιωθαν για τον εαυτό τους. Όλα αυτά καθιστούν την ενσυναίσθηση σημαντικό μέρος της ανθρώπινης καθημερινότητας, στην εργασία και στην προσωπική μας ζωή.
Ηγεσία με οδηγό την ενσυναίσθηση
Τα άτομα σε ηγετικές θέσεις εργασίας, μπορούν να επιδείξουν ενσυναίσθηση με δύο τρόπους. Πρώτον, μπορούν να εξετάσουν τις σκέψεις κάποιου άλλου μέσω της γνωστικής ενσυναίσθησης («Αν ήμουν στη θέση του/της, τι θα σκεφτόμουν αυτή τη στιγμή;»). Μπορούν επίσης να εστιάσουν στα συναισθήματα ενός ατόμου χρησιμοποιώντας συναισθηματική ενσυναίσθηση («Το να είμαι στη θέση του/της θα με έκανε να νιώσω ___»).
Όπως επισημαίνει το Forbes, δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδικός στην ψυχική υγεία για να δείξει ότι ενδιαφέρεται και δίνει προσοχή. Όταν γίνονται οι κατάλληλες ερωτήσεις και ξέρεις να δέχεσαι υποδείξεις από τους εργαζόμενους, αρκεί. Η ενσυναίσθηση συμβάλλει σε θετικές σχέσεις και οδηγεί σε καλύτερα αποτελέσματα. Μπορεί να μην είναι μια ολοκαίνουργια δεξιότητα, αλλά φαίνεται πως αποκτά νέα επίπεδα σημασίας για το μέλλον της εργασίας.
Share:
Διαβάστε Επίσης
Οι αξίες δεν είναι απλώς ένα σύνολο κανόνων· είναι η φιλοσοφία που ορίζει το ποια είναι η επιχείρηση
Οι αντιλήψεις σχετικά με τον αυτισμό έχουν αλλάξει ραγδαία