Η γλώσσα του σώματος φωνάζει πιο δυνατά από τα λόγια
Η γλώσσα του σώματος είναι πολύ σημαντική παράμετρος για την δημιουργία θετικής και αρνητικής εικόνας σε όλες μας τις επαφές, και αυτό γίνεται ασυνείδητα και χωρίς να μπορείς να το ελέγξεις.
Μέσα από την εμπειρία που έχω σε αυτόν τον τομέα όταν πάω σε κάποιο μέρος (εστιατόριο, μαγαζί, , σεμινάριο, καφετέρια) ξεκινώ αμέσως να παρατηρώ την γλώσσα του σώματος των ανθρώπων, και πιστέψτε με στην Κύπρο δεν το λαμβάνουμε καθόλου υπόψη, θεωρούμε άλλα πράγματα πιο σημαντικά…. από αυτό.!
Η σημαντικότητα της γλώσσας του σώματος μπορεί να διαφανεί στα παραδείγματα πιο κάτω μέσα από την καθημερινότητα , όπου όλοι συναντάμε:
Πρόσφατα πήγα σ ένα μαγαζί για ψώνια, στο οποίο η πωλήτρια είχε ακουμπήσει πάνω στον τοίχο και είχε και τα χέρια της σταυρωμένα.
Καθώς έμπαινα μέσα στο μαγαζί δεν μετακινήθηκε καθόλου αλλά μου είπε πολύ ευγενικά
‘Γεια σας, Χρειάζεστε κάποια βοήθεια?’
Ήταν τόσο ευγενική αλλά η γλώσσα του σώματος της ήταν τόσο αρνητική. Το μόνο που εισέπραξα ήταν ότι δεν ήθελε να με εξυπηρετήσει. Αλλά ας πάμε πιο συγκεκριμένα να δούμε τι σημαίνει η συγκεκριμένη γλώσσα του σώματος που είχε και κατά πόσο είναι ενδεδειγμένη για ένα άτομο που εξυπηρετεί πελάτες.
Σταυρωμένα Χέρια = αμυντικότητα / κλειστή στον εαυτό της
Ακούμπημα στον τοίχο = βαρεμάρα ή κούραση
Η γλώσσα του σώματος ήταν τόσο δυνατή, που η ευγένεια της καλύφθηκε πλήρως από την αρνητική στάση του σώματος και των χεριών, όπου εγώ σας πελάτης ένιωσα ξένη στο κατάστημα.
Τι νομίζετε? ψώνισα τελικά; Όχι βεβαία!
Και αυτό είναι το πιο απλό παράδειγμα που συναντάμε πάρα πολύ συχνά. Κάποιοι από εμάς μπορούν αν αποκωδικοποιήσουν συνειδητά τις κινήσεις αυτές, εφόσον έχουν εκπαιδευτεί να το κάνουν. Όλοι όμως θα εισπράξουν υποσυνείδητα τα μηνύματα της γλώσσας τους σώματος και θα φύγουν από το κατάστημα νιώθοντας ότι ‘κάτι αρνητικό υπήρχε που δεν τους άρεσε’ ή απλά δεν εξυπηρετήθηκαν.
Πολύ ωραίο παράδειγμα είναι που δείχνει την σημαντικότητα της γλώσσας του σώματος σε σχέση με τους πελάτες, είναι όταν πας σε ένα εστιατόριο όπου το άτομο της υποδοχής που θα σε οδηγήσει στο τραπέζι περπατά μπροστά από εσένα και σου δείχνει την πλάτη του. (!) Σωστό ή Λάθος;
Το σωστό, σε σχέση με την γλώσσα του σώματος, είναι να περπατάς παράλληλα με τον πελάτη και να τον καθοδηγείς με το χέρι σου, δείχνοντας του προς τα πού θα πάει .
Πότε δεν γυρίζεις την πλάτη σου στον πελάτη είναι σαν να του λες ότι δεν σε ενδιαφέρει .
Είναι αυτές οι μικρές λεπτομέρειες όπου ο καθένας από εμάς μπορεί να μην ξέρει τι σημαίνουν αλλά δημιουργούν μια θετική ή αρνητική εικόνα στο μυαλό του.
Η ουσία είναι να ξέρεις τι εικόνα θες να δημιουργήσεις στο μυαλό των πελατών σου και μετά να δώσεις στους ανθρώπους σου τα εφόδια να μπορούν να εκμεταλλευτούν κάθε μικρή λεπτομέρεια η οποία θα εντυπωσιάζει και να ικανοποιεί τους πελάτες σας.
Κάθε κίνηση που κάνεις ή ένα βλέμμα που ρίχνεις είναι σημαντικό και σημαίνει κάτι. Φαντάσου να ξέρεις τι σημαίνει η κάθε κίνηση που κάνει ο συνομιλητής σου και να αναγνωρίζεις τη διάθεση και τις προθέσεις του.
Με αυτό τον τρόπο μπορείς να είσαι ένα βήμα μπροστά από τους άλλους.
Share:
Διαβάστε Επίσης
Το τοπίο της εργασίας μεταβάλλεται ραγδαία, με την πανδημία, την τεχνολογική πρόοδο
Η έλλειψη ύπνου είναι ένα κοινό πρόβλημα που ταλαιπωρεί πολλούς ανθρώπους