Κλείνοντας το κενό μεταξύ Στρατηγικής & Υλοποίησης

Οργάνωση/ Διοίκηση/ Ηγεσία,⠀
Κλείνοντας το κενό μεταξύ Στρατηγικής & Υλοποίησης

Ενώ το 80% των Διευθυντών είναι ευχαριστημένοι με την στρατηγική, μόνον το 14% δηλώνει ευχαριστημένο με την υλοποίηση (HBR).      
 
Τα Διευθυντικά Στελέχη υποστηρίζουν πως ενώ έχουν επενδύσει αρκετό χρόνο στον σχεδιασμό στρατηγικής, το προσωπικό αδυνατεί να την υλοποιήσει επιτυχώς.  Η αλήθεια, πάλι σύμφωνα με έρευνες που έκανε το HBR,  βρίσκεται στο στιλ Ηγεσίας της διευθυντικής ομάδας.
 
Κάτι που παραγνωρίζουν αρκετοί είναι πως σήμερα χρειάζονται νέες δεξιότητες, λόγω και των ραγδαίων αλλαγών στην αγορά.  Οι νέες δεξιότητες αφορούν την δέσμευση, την αυτουποκίνηση, την ακεραιότητα και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων χωρίς επίβλεψη.
 
Σ’ αντίθεση με το τι πιστεύουν πολλοί Διευθυντές, δεν είναι όλες οι στρατηγικές υλοποιήσιμες.  Για να μπορεί να υλοποιηθεί μία στρατηγική πρέπει να:
·       Περιγράφει γραπτώς όλες τις ενέργειες που θα υλοποιηθούν με σαφήνεια.  Όχι απλώς να είναι στο μυαλό του Διευθυντή.
·       Δίνεται έμφαση στα οφέλη που θα αποκομίσει ο πελάτης, ο οποίος σε τελική ανάλυση θα δώσει τις ποθούμενες πωλήσεις.  Έτσι το προσωπικό θα έχει ξεκάθαρη εικόνα για το τι πρέπει να κάνει για να εξυπηρετήσει τον πελάτη.
·       Ξεκαθαρίζεται πάνω σε ποια βάση θα στηριχθούν όλες οι ενέργειες:
o   Καινοτομία προϊόντος
o   Επιχειρησιακή Υπεροχή, ή
o   Κτίσιμο σχέσεων με πελάτες;
           Μια εταιρεία δεν μπορεί να το παίζει και στους 3 πιο πάνω       
           παράγοντες, γιατί δεν την παίρνει οικονομικά.
·       Πρέπει επίσης να είναι σ’ όλο το προσωπικό κατανοητό γιατί πρέπει να ακολουθηθεί το συγκεκριμένο πλάνο, ώστε να αποφευχθεί σπατάλη πόρων και δημιουργία σύγχυσης.  Σ’ αυτό θα συμβάλουν:
o   Μία ξεκάθαρη δομή της εταιρείας, η οποία θα πρέπει να είναι όσο το δυνατό πιο λιτή.  Σήμερα παρατηρείται μετακίνηση από την παραδοσιακή ιεραρχία σε υλοποίηση έργων μέσω ομάδων εργασίας (προσωπικό από διάφορα τμήματα συνεργάζεται για να υλοποιήσει μια εργασία).
o   Η κατανοητή ροή εργασίας με ξεκάθαρα όρια κάθε εργαζομένου.
o   Ένα δίκαιο σύστημα αξιολόγησης και ανταμοιβής
o   Συμφωνημένες αξίες τις οποίες θα ζουν όλοι οι εργαζόμενοι καθημερινά.
  
Τα κέρδη σε μια επιχείρηση θα έρθουν μόνον αν σχεδιαστεί μιας ανώτερης ποιότητας στρατηγική και η οποία υλοποιηθεί εξίσου ικανοποιητικά.  Μια τέλεια στρατηγική, μέτρια όμως υλοποιημένη θα ταλαιπωρήσει τόσο πολύ το προσωπικό, που τα μέτρια αποτελέσματα της δεν θα αφήσουν κανένα ευχαριστημένο.  Το χειρότερο είναι πως τα ικανά στελέχη θ’ απογοητευθούν και το πιθανότερο θα εγκαταλείψουν την εταιρεία. 

Share:
Διαβάστε Επίσης
7 τρόποι να Ξεπεράσεις την Αναβλητικότητα που Σκοτώνει την Καριέρα σου

Πολλοί άνθρωποι όταν δουλεύουν προτιμούν να αφιερώσουν λίγο χρόνο στο να χαζέψουν στα social media

Πολιτισμική Ποικιλομορφία στο Εργασιακό Περιβάλλον: Κλειδί για Καινοτομία και Παραγωγικότητα

Η παγκοσμιοποίηση και η αυξανόμενη διεθνής συνεργασία έχουν μεταμορφώσει τον εργασιακό χώρο