Μήπως είσαι workaholic; Πώς θα καταλάβεις ότι είσαι εθισμένος με τη δουλειά;

Soft Skills/Επικοινωνία,⠀
Ανθρώπινο Δυναμικό (HR),⠀
Οργάνωση/ Διοίκηση/ Ηγεσία,⠀
Μήπως είσαι workaholic; Πώς θα καταλάβεις ότι είσαι εθισμένος με τη δουλειά;

Ίσως σου έχει συμβεί – ίσως και όχι. Γυρνάς πολύ αργά στο σπίτι από το γραφείο ή…δουλεύεις όλη μέρα από το σπίτι, δουλεύεις στην άδειά σου, τα Σαββατοκύριακα, σε αργίες, στις διακοπές. Στέλνεις email αργά το βράδυ στους συναδέλφους σου και φυσικά δεν αναθέτεις τίποτα από τα tasks σου. Έχεις ένα ανεξήγητο άγχος, τα tasks σου αντί να μειώνονται πολλαπλασιάζονται, δεν κοιμάσαι αρκετά και μέσα σε όλα αυτά μάται προσπαθείς να βρεις την πολυπόθητη ισορροπία προσωπικής και επαγγελματικής ζωής. Προσπαθείς να κάνεις ένα διάλειμμα από τη δουλειά, αλλά εκείνη σε κυνηγάει παντού. Μήπως τελικά είσαι workaholic;

Ας ξεκινήσουμε όμως με το τι σημαίνει workaholism.

Τι σημαίνει workaholism

Ο όρος “workaholism” χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1971 από τον Ψυχολόγο Wayne Oates, ο οποίος τον όρισε ως «καταναγκασμό ή μία ανεξέλεγκτη ανάγκη ακατάπαυστης και αδιάκοπης εργασίας».

Και να και δεν αναγωνρίζεται επισήμως ως μία διαταραχή που μπορεί να διαγνωστεί, στην πρόσφατη έκδοση του Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5), είναι σαφές ότι αποτελεί μία κατάσταση ψυχικής υγείας που έχει άμεσο αντίκτυπο στη ζωή του «ασθενούς».

«Ένα άτομο που είναι εθισμένο με τη δουλειά του, αναπτύσσει μία ψυχολογική, συναισθηματική και κοινωνική εξάρτηση από αυτή», εξηγεί ο Matt Glowiak, κλινικός ψυχολόγος και σύμβουλος στο Illinois. “Και η εξάρτηση αυτή είναι χρόνια και εξελισσόμενη”.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ


Στο ίδιο μήκος κύματος, ο Dr. Brian Wind, κλινικός ψυχολόγος και διευθυντής treatment center, υποστηρίζει πως άτομα που είναι εθισμένα με τη δουλειά τους, συνήθως εργάζονται σε βάρος άλλων τομέων της ζωής τους: θυσιάζουν τον ύπνο τους, γίνονται ψυχαναγκαστικοί με την απόδοσή τους, δουλεύουν ατέλειωτες ώρες ακόμα και όταν δεν είναι απαραίτητο και προσπαθούν να εξασφαλίσουν επιπλέον χρόνο για να μπορούν να δουλεύουν ακόμα περισσότερο! Και όλα αυτά, έχουν σαν αποτέλεσμα υψηλά επίπεδα άγχους και στρες, διαταραχές ύπνου, ακόμα και κατάθλιψη, όπως υποστηρίζει έρευνα του 2012.

Κι όμως! Αν έχεις συνειδητοποιήσει ότι η σχέση σου με τη δουλειά δεν είναι υγιής, μπορείς να την βελτιώσεις. Τα Μικροβήματα που ακολουθούν θα σε βοηθήσουν να τα καταφέρεις:

1.Βάλε τέλος στην ημέρα σου και τήρησέ το

Όρισε μία συγκεκριμένη ώρα που τελειώνεις από τη δουλειά και μην κάνεις τίποτα άλλο μέχρι την επόμενη ημέρα το πρωί που θα αρχίσεις ξανά να δουλεύεις. Με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρεις να χαλαρώσεις και να αποφορτιστείς. Ίσως είναι ένα από τα πιο δύσκολα βήματα – ειδικά αν έχεις εξάρτηση από τη δουλειά σου – αλλά να θυμάσαι ότι μόνο έτσι θα καταφέρεις να εργάζεσαι πιο αποτελεσματικά.

2.Προγραμμάτισε δραστηριότητες

Προγραμμάτισε συγκεκριμένες δραστηριότητες για όταν σχολάσεις: πήγαινε μία βόλτα, κράτησε ημερολόγιο ή ετοίμασε το βραδινό ή κάνε ό,τι μπορεί να σε κρατήσει μακριά από τη δουλειά. Η δημιουργία συγκεκριμένης ρουτίνας θα σε βοηθήσει να έχεις ένα συκγκριμένο πρόγραμμα και να μένεις πιστός σε αυτό.

3.Αφιέρωσε χρόνο στους δικούς σου ανθρώπους

Πέρασε χρόνο με τους φίλους και την οικογένειά σου. Αν σε βοηθάει, μπορείς να το βάλεις και στο ημερολόγιό σου για να το θυμάσαι.

Αν τίποτα από τα παραπάνω δεν σε βοηθούν, ίσως θα πρέπει να σκεφτείς και να αναζητήσεις την βοήθεια ενός ειδικού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Share:
Διαβάστε Επίσης
Οι 10 Καριέρες του Μέλλοντος που Πρέπει να Γνωρίζετε για το 2025

Το τοπίο της εργασίας μεταβάλλεται ραγδαία, με την πανδημία, την τεχνολογική πρόοδο

Η Τεχνητή Νοημοσύνη ως Συνεργάτης και όχι ως Αντικαταστάτης των Συγγραφέων και Δημοσιογράφων

Ωστόσο, ο ρόλος της στη συγγραφή και τη δημοσιογραφία παραμένει ένα φλέγον ζήτημα