Σε ποια Επιχείρηση Εργάζεστε; Τα 3 είδη των Επιχειρήσεων και πώς Χειρίζονται τους Ανθρώπους

Soft Skills/Επικοινωνία,⠀
Ανθρώπινο Δυναμικό (HR),⠀
Οργάνωση/ Διοίκηση/ Ηγεσία,⠀
Σε ποια Επιχείρηση Εργάζεστε; Τα 3 είδη των Επιχειρήσεων και πώς Χειρίζονται τους Ανθρώπους

Είναι σχεδόν δεδομένο ότι θα αναγνωρίσετε στις πιο κάτω κατηγορίες επιχειρήσεων και επιχειρήσεις που έχετε συνεργαστεί μαζί τους. Σίγουρα έχετε βιώσει τουλάχιστον τις 2 από τις 3 αυτές επιχειρηματικές προσεγγίσεις. Τα αισθήματά σας ανάλογα πάντα με την εμπειρία αλλά και το τελικό αποτέλεσμα ανάλογο με τα συναισθήματα. Πάμε λοιπόν να δούμε τις 3 αυτές επιχειρηματικές προσεγγίσεις.  

Επιχειρήσεις ‘Βρικόλακες’

Έτοιμες να ρουφήξουν αίμα τόσο από τους υπαλλήλους και συνεργάτες αλλά και από τους πελάτες τους ίδιους. Ξεζούμισμα και απραχτές. Η επιλογή των συνεργατών γίνεται στη βάση των αδυναμιών τους παρά στη βάση των δυνατοτήτων τους. Όσο πιο αδύναμοι, τόσο το καλύτερο και πιο εύκολα θα επιτευχθεί ο στόχος. Τα θέλουν όλα και αν δεν σου αρέσει πήγαινε αλλού. Δεν έχουν σταθερούς συνεργάτες ούτε και καλό όνομα στην αγορά, επιβιώνουν μόνο στη βάση τιμολογιακής πολιτικής, προσφοράς και ψευδό-υποσχέσεων. Δεν έχουν καμία αναστολή να παρανομήσουν, αν μπορούν, να επέμβουν σε φυσικούς πόρους, και να μπλεχτούν σε μίζες και άλλα παράνομα, φτάνει να αφήνουν πίσω τους λεφτά για τους λίγους και εκλεκτούς βρικόλακες μετόχους. 

ΔΕΙΤΕ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ

Επιχειρήσεις ‘Αριθμομηχανές’

Οι επιχειρήσεις αυτές βλέπουν τα πάντα σε αριθμούς. Όλοι οι συνεργάτες, εσωτερικοί και εξωτερικοί όπως και οι πελάτες ακόμα, αποτελούν ‘λογαριασμό’. Οι συνεργάτες επιλέγονται προσεκτικά με κριτήριο τη παραγωγικότητα τους σε κάθε τομέα. Αν είναι παραγωγικός, αν εργάζεται πέρα του ωραρίου χωρίς να πληρώνεται, αν έχει διασυνδέσεις και φέρνει πελάτες, αν έχει το μέσο για να εξασφαλιστούν συμβόλαια και αν η πρόσληψή τους θα ικανοποιήσει κάποιο μεγάλο ‘Λογαριασμό’. Έχουν αυστηρούς στόχους και αν δεν τους πετύχει ο εργαζόμενος ή ο συνεργάτης, κάηκε. 10 φορές να πιάσει τον στόχο και μία όχι και είναι αποτυχημένος. Δουλεύει κάποιος σε αυτές τις εταιρείες και ο διευθυντής μπορεί να μην ξέρει καν αν είναι παντρεμένος και έχει παιδιά! (Αυτά αφορούν τα προσωπικά, εδώ κάνουμε Business!!). Οι μέτοχοι και διευθυντές σε αυτές τις επιχειρήσεις κάνουν παρέα με όσους πιστεύουν ότι μπορούν να τους προσφέρουν κάτι ή γενικά να τους φανούν χρήσιμοι. Επιχειρήσεις - Αριθμομηχανές λοιπόν που συνήθως πετυχαίνουν οικονομικά αλλά το Brand τους δεν είναι και από τα πιο ελκυστικά για εργασία προσπαθώντας με κάποιο πρόγραμμα ‘Corporate Social Responsibility’ να χρυσώσουν το χάπι! 

Επιχειρήσεις ‘Ανθρωποκεντρικές’

Οι επιχειρήσεις αυτές είναι επαναστατικές αφού πάνε κόντρα στις πρώτες δύο που είναι και η πλειοψηφία. Βασίζονται στις ανθρώπινες σχέσεις, στην αλληλεγγύη μεταξύ των συνεργατών και πελατών. Έχουν σεβασμό και προάγουν μη-κερδοφόρα πράγματα όπως το Περιβάλλον, την Αειφορία και η Κοινωνική Ευθύνη. Σε αυτές πιθανό να μην ξεχωρίσετε ποιος είναι ο διευθυντής ανάμεσα στους εργαζόμενους. Οι επιχειρήσεις αυτές χτίζουν σχέσεις εμπιστοσύνης που ίσως αργήσουν να αποδώσουν αλλά όταν αποδώσουν έχουν μια στέρεη και μακροχρόνια βάση που γκρεμίζει πολλές φορές τη λογική του τιμολογίου. Δεν επιδιώκουν ούτε ασχολούνται με πλάγιους τρόπους, μίζες και λαδώματα και συνήθως χάνουν έργα και δουλειές για αυτή τους τη στάση. Οκ, είναι λίγες, ρομαντικές και ωραίες τέτοιες επιχειρήσεις και όπως είναι έντονα αποδεκτό, είναι οι αγαπημένες των καλών υπαλλήλων που αν δείξουν την απαραίτητη υπομονή θα ανταμειφθούν με μακροχρόνια οφέλη και ικανοποίηση.

Λοιπόν; Εμείς ως πελάτες, συνεργάτες και επαγγελματίες, τι μπορούμε να κάνουμε για να πολλαπλασιάσουμε τις Ανθρωποκεντρικές αυτές επιχειρήσεις; 

Πρώτο και απλό, να είμαστε μία από αυτές.

Δεύτερο επιδιώκουμε τη συνεργασία με τέτοιες επιχειρήσεις έχοντας το μυαλό μας στο μέλλον και όχι στο στόχο του τρέχοντος μηνός!

Share:
Διαβάστε Επίσης
7 τρόποι να Ξεπεράσεις την Αναβλητικότητα που Σκοτώνει την Καριέρα σου

Πολλοί άνθρωποι όταν δουλεύουν προτιμούν να αφιερώσουν λίγο χρόνο στο να χαζέψουν στα social media

Embracing Lifelong Learning: A Pathway to Mastery and Personal Growth

It is an essential and transformative journey that constantly reveals new horizons.