Στροφή στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση όλη η Κοινωνία. Ποιοι είναι οι ηγέτες της Τηλεκπαίδευσης
Μια βίαιη και ξαφνική στροφή στη τεχνολογία φέρνει ο Κορονοϊός και τα περιοριστικά μέτρα. Όσοι δεν ήταν προετοιμασμένοι για μια τέτοια εξέλιξη επιλέγοντας τα προηγούμενα χρόνια να μείνουν παραδοσιακοί, τώρα βρίσκονται σε δύσκολη θέση. Γενικά έχουμε 3 ειδών οργανισμούς και επιχειρήσεις όσο αφορά τη προσέγγισή τους στην on-line εκπαίδευση τα προηγούμενα χρόνια.
Μένω Παραδοσιακός
Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα που αρνούνται να κάνουν το βήμα προς τη τεχνολογία. Επιμένουν σε αυτό που έχουν μάθει και συνηθίσει εφόσον υπάρχει αγορά και πάντα θεωρούν ότι ‘είναι ακόμα νωρίς για τέτοιες τεχνολογίες’. Αυτοί βρίσκονται σε απελπιστική κατάσταση τώρα όπου η επιχείρησή/οργανισμός τους δεν μπορεί να ανταποκριθεί στη βίαιη και ξαφνική ανάγκη υιοθέτησης της τεχνολογίας. Σε αυτή τη κατηγορία θα βρούμε τη πλειονότητα των φροντιστηρίων της Κύπρου, τα δημόσια σχολεία από το δημοτικό μέχρι και το λύκειο, τα πλείστα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης που έμειναν παραδοσιακά στη κατά πρόσωπο εκπαίδευση. Για τη τελευταία κατηγορία, ευθύνεται και το γεγονός ότι τα μοναδικά κίνητρα επιχορήγησης αφορούν αποκλειστικά και μόνο τη κατά πρόσωπο εκπαίδευση. Γενικά όμως η πολιτεία και το συντεταγμένο κράτος παρ’ όλες τις κατά καιρούς πομπώδης εξαγγελίες, δεν έκανε ποτέ δραστική παρέμβαση προς αυτή τη κατεύθυνση. Αυτός είναι και ο λόγος που αυτή τη στιγμή, η δημόσια εκπαίδευση είναι παντελώς ανέτοιμη να ανταποκριθεί στις ανάγκες που προέκυψαν.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ELEARNING ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ MYSEMINARS
Ξέρω, Θέλω μα Δεν τολμώ
Κάποιοι έχουν πλήρη γνώση των τεχνολογιών τηλεκπαίδευσης αλλά δεν τολμούν να κάνουν το μεγάλο βήμα και επένδυση προς αυτή τη κατεύθυνση. Απλά θεωρούν συνεχώς ότι η αγορά δεν είναι έτοιμη για να τη δεχτεί και να αποδώσει καλύτερα από τη παραδοσιακή μάθηση. Ίσως ακόμα περιμένουν να διαπιστώσουν ότι μια τέτοια κίνηση θα είναι ΑΜΕΣΑ πιο κερδοφόρα από τη παραδοσιακή, κάτι που κανένας δεν πρέπει να αναμένει αφού χρειάζεται προσπάθεια και επένδυση για να φτάσει σε τέτοιο στόχο. Είναι και το θέμα της διαχείρισης αλλαγής με ‘ισχυρούς παίκτες’ να αντιστέκονται για να προστατεύσουν τα παραδοσιακά τους συμφέροντα είτε απλά επειδή φοβούνται την εξέλιξη και αδρανοποιούνται. Σίγουρα όμως οι ‘παίκτες’ αυτής της κατηγορίας είναι πιο έτοιμοι να μπουν στην αγορά του eLearning από τη προηγούμενη κατηγορία αφού με μικρή προσπάθεια μπορούν να εφαρμόσουν τέτοια προγράμματα σε μικρό χρονικό διάστημα. Ίσως δεν έχουν την εμπειρία για κορυφαία εμπειρία στους πελάτες τους αλλά τουλάχιστον μπορούν να ξεκινήσουν δραστηριότητα. Στη κατηγορία αυτή θα βρούμε πολλά ιδιωτικά σχολεία μέσης εκπαίδευσης, μερικά κέντρα επαγγελματικής κατάρτισης και ελάχιστα φροντιστήρια που υιοθέτησαν την ηλεκτρονική μάθηση ως κύριο μέσο διδασκαλίας.
Πρωταθλητές Τηλεκπαίδευσης
Εδώ βρίσκουμε τους ηγέτες της εκπαίδευσης. Είναι αυτοί που εντός 24 ωρών απλά μετατόπισαν το βάρος της εκπαίδευσης τους από τη τάξη στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και συνεχίζουν τα μαθήματά τους κανονικά χωρίς καθηστέρηση. Είναι αυτοί που αυτή τη στιγμή και μέσα από την απειλή του Κορονοϊού βλέπουν την ευκαιρία να απογειώσουν τις επιχειρήσεις τους σε άλλα επίπεδα και να κερδίσουν μερίδια αγοράς από το παραδοσιακό τομέα εκπαίδευσης. Σε αυτή την κατηγορία θα βρούμε κυρίως τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα και κολλέγια τόσο της Κύπρου όσο και του εξωτερικού. Από τις υπόλοιπες κατηγορίες, πολύ λίγα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης έχουν αναπτύξει ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Είναι αυτοί που ήδη εκμεταλλεύονται τη τεχνολογία και ενδεχομένως διατηρούν πελάτες τόσο στη Κύπρο όσο και το εξωτερικό στο τομέα αυτό, έστω και αν η δραστηριότητα αυτή δεν είναι πολύ κερδοφόρα ακόμα. Είναι ακριβώς αυτοί που θα βγουν κερδισμένοι από τη Πανδημία του Κορονοϊού και θα έχουν την ευκαιρία να θριαμβεύσουν τα επόμενα χρόνια διατηρώντας το πλεονέκτημα που θα τους δώσει η κρίση αυτή.
Τελικά όμως, ποτέ δεν είναι αργά, αφού οι σημερινές τεχνολογίες και οι πλατφόρμες φιλοξενίας τέτοιων προγραμμάτων έχουν γίνει πολύ φιλικές και έχει αναπτυχθεί επίσης η αγορά παροχής υπηρεσιών σχετικές με την τηλεκπαίδευση. Με τις κατάλληλες επιλογές και υποστήριξη ένα εκπαιδευτικό κέντρο ή σχολείο θα μπορούσε σε σχετικά σύντομο διάστημα να μετατρέψει το εκπαιδευτικό περιεχόμενο του σε ηλεκτρονικό και να το παίξει σε μια από τις πολλές πλατφόρμες φιλοξενίας eLearning.
Αναμένουμε το eLearning να γνωρίσει άνθιση μετά τη κρίση του Κορονοϊού και ίσως να είναι το μοναδικό μεγάλο κέρδος που θα μας αφήσει να θυμόμαστε.
- ΑΡΘΡΟ: 10 Λόγοι που το ψηφιακό Μάρκετινγκ μπορεί να σε βοηθήσει να μεγαλώσεις την επιχείρησή σου
- ΑΡΘΡΟ: Σκέψεις και Επιχειρηματικές Συμβουλές του Steve Jobs
- ΑΡΘΡΟ: 6 Σημάδια ότι Έχεις Καλό Αφεντικό
- ΑΡΘΡΟ: Τι είναι το Shiatsu και τι Προσφέρει στο Σώμα και την Ψυχή σου
- ΝΕΑ: Ανακοίνωση ΑνΑΔ προς Εκπαιδευτικά Κέντρα: Συνεχίζουμε κανονικά, θα είμαστε ευέλικτοι!
- ΝΕΑ: Έτσι θα είναι ο κόσμος σε 10 χρόνια -Τι προβλέπει ο Ζάκερμπεργκ
- ΝΕΑ: Social Space Academy και CIM Ενώνουν Δυνάμεις στο Ψηφιακό Μάρκετινγκ
- ΝΕΑ: Κορωνοϊός: Έλληνας καθηγητής στο Imperial εξηγεί γιατί θα θυμόμαστε για πάντα τους επόμενους 2 μήνες
Share:
Διαβάστε Επίσης
Ωστόσο, ο ρόλος της στη συγγραφή και τη δημοσιογραφία παραμένει ένα φλέγον ζήτημα
Η τεχνολογία προχωρά με εκθετικό ρυθμό, φέρνοντας επαναστατικές αλλαγές στον τρόπο που ζούμε