Τα 5 κλειδιά για Ικανοποιημένους και Πιστούς Υπαλλήλους
Χθες το βράδυ κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης για ένα ποτό με κάποιους φίλους, μία εκ των φίλων στην παρέα αναφέρθηκε σε πέντε σημεία τα οποία είναι μείζονος σημασίας για την διασφάλιση της ικανοποίησης της στον οργανισμό που εργάζεται.
1.Να νιώθει περήφανη για τον οργανισμό στον οποίο εργάζεται αλλά κυρίως για τους ανθρώπους που ηγούνται του οργανισμού.
2.Να πιστεύει ότι ο οργανισμός της επιτελεί έργο «ουσίας» για την αγορά και την κοινωνία και να μπορεί να ταυτιστεί με τις βασικές αρχές και αξίες του.
3.Να εισπράττει την αναγνώριση και τον σεβασμό που νιώθει ότι της αξίζει από τα ηγετικά στελέχη και τη Διευθυντική ομάδα του οργανισμού.
4.Να είναι ικανοποιημένη από το πακέτο αμοιβών και τα διάφορα άλλα οφέλη που της παρέχει ο οργανισμός και να νιώθει ότι συνάδουν με την προσφορά της και ανταποκρίνονται στις προσδοκίες της.
5.Να καταλαβαίνει πως ο εργοδότης της κατανοεί και σέβεται τη σημασία της ανάγκης για work-life balance.
Τα πιο πάνω μου ξύπνησαν μια έντονη απορία αλλά και πεποίθηση για το τι είναι τελικά ο υπάλληλος για ένα οργανισμό.
Είναι μόνο ένας Αριθμός…..μία απρόσωπη μηχανή που εκτελεί εντολές και «κόβει» χρήμα (κέρδη).. ή μήπως παράλληλα ή και πάνω από αυτά είναι ένας Άνθρωπος με λογική και συναίσθημα;
Δυστυχώς για πολλούς οργανισμούς στην Κύπρο και ανά τον κόσμο, οι εργαζόμενοι θεωρούνται πρωτίστως ως ένα ακόμη «έξοδο» στον ισολογισμό τους και όχι ως περιουσιακό στοιχείο με ανεκτίμητη αξία.
Μήπως ήρθε η ώρα να μας προβληματίσει αυτό;
Η δημιουργία ενός ανθρώπινου και αξιοκρατικού χώρου εργασίας παρέχει σε ένα οργανισμό το πλεονέκτημα της μακροχρόνιας απασχόλησης, της αφοσίωσης και της δέσμευσης από τους υπαλλήλους, της υψηλής αποδοτικότητας και της διατήρησής τους.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
Οι πλήρως αφοσιωμένοι υπάλληλοι συμμετέχουν ενεργά στην επίτευξη των στόχων της εταιρείας, εκτελούν με ενθουσιασμό και ευσυνειδησία τα καθήκοντά τους, είναι πιστοί στον εργοδότη τους και δεν δελεάζονται εύκολα από άλλες προτάσεις. Εξάλλου σε μία έρευνα της Dale Carnegie, διαφάνηκε πολύ έντονα ότι «Οι άνθρωποι δεν εγκαταλείπουν την εργασία τους εξαιτίας του Οργανισμού, αλλά εξαιτίας του Διευθυντή τους».
Κατά γενική ομολογία, οι υπάλληλοι που είναι πρόθυμοι να καταβάλουν μεγαλύτερη προσπάθεια για να εξασφαλίσουν την ικανοποίηση των πελατών τους (εσωτερικών και εξωτερικών), είναι αυτοί που έχουν δίπλα τους ένα σωστό Ηγέτη και είναι περήφανοι για τον εργοδότη τους. Αυτό αποτελεί απαραίτητο στοιχείο για ένα επιτυχημένο οργανισμό. Οι αφοσιωμένοι εργαζόμενοι αισθάνονται προσωπική δέσμευση έναντι του εργοδότη τους, είναι πιο παραγωγικοί, λιγότερο πιθανό να αναζητήσουν εναλλακτική απασχόληση και δρουν ως «πρεσβευτές» για τον οργανισμό τους.
Από την άλλη πλευρά, ο μερικώς ή μη δεσμευμένος υπάλληλος αποδίδει λιγότερο, κάνει μηχανικά τη δουλειά του προκειμένου να συμπληρώσει τις απαιτούμενες ώρες εργασίας και δεν καταβάλλει καμία επιπλέον προσπάθεια. Ο μη αφοσιωμένος υπάλληλος καταδεικνύει και αναδεικνύει την αρνητικότητα και υπονομεύει τα επιτεύγματα και τις επιτυχίες των άλλων καθώς και του ίδιου του οργανισμού, ενδεχομένως δημιουργώντας μια «τοξική» ατμόσφαιρα στο χώρο εργασίας.
Οι νέοι υπάλληλοι, τόσο σε ηλικία όσο και σε χρόνο υπηρεσίας, χρειάζονται προσεκτική μεταχείριση και ακόμη περισσότερη καθοδήγηση. Ενώ είναι συνήθως αισιόδοξοι και ενθουσιώδεις, φιλόδοξοι και αποφασισμένοι να ανελιχθούν μέσα σε ένα οργανισμό, δεν είναι πάντα σίγουροι για το ρόλο τους, τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες τους. Για να επιτύχουν, χρειάζονται σωστή, τακτική και ανθρώπινη ανατροφοδότηση για να καταλάβουν τι κάνουν σωστά και τι λάθος, καθώς και ενθάρρυνση ή ακόμη και κίνητρα που θα τους βοηθήσουν να βελτιωθούν στους τομείς που χρήζουν βελτίωσης.
Οι Διευθυντές και οι αποτελεσματικοί ηγέτες έχουν τη δυνατότητα να μετατρέψουν αυτό το αρχικό επίπεδο ενθουσιασμού σε πλήρη δέσμευση και απόλυτη αφοσίωση, θέτοντας σαφείς στόχους και κίνητρα, αναπτύσσοντας περαιτέρω τις δεξιότητες που διαθέτουν αυτοί οι νέοι υπάλληλοι, και πρωτίστως εφαρμόζοντας τις σωστές αρχές διαχείρισης ανθρώπων.
Seminars for Human Resources
Για να αναπτυχθούν «αφοσιωμένοι» υπάλληλοι, ένας Διευθυντής πρέπει να είναι δίκαιος, να μπορεί να αναγνωρίζει και να ανταμείβει την καλή δουλειά, αλλά πάνω από όλα να κατέχει ικανότητες διαχείρισης ανθρώπων – People Skills. Και βέβαια, η προσπάθεια δεν σταματάει εδώ. Μόλις επιτευχθεί αυτό το επίπεδο εμπλοκής, ένας οργανισμός πρέπει να συνεχίσει να διαχειρίζεται αυτή τη δέσμευση/αφοσίωση των εργαζομένων του, προκειμένου και να την διατηρήσει.
Οι οργανισμοί λοιπόν πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι άνθρωποι τους πάνω από όλα νιώθουν Άνθρωποι και όχι Αριθμοί! Αυτό είναι η βάση και η αρχή για την σημαντική αναγνώριση ότι το Ανθρώπινο Δυναμικό τους είναι το πιο πολύτιμο «έσοδο» που έχουν στους ισολογισμούς τους, έστω και αν εμφανίζεται ως «έξοδο».
Share:
Διαβάστε Επίσης
Οι αξίες δεν είναι απλώς ένα σύνολο κανόνων· είναι η φιλοσοφία που ορίζει το ποια είναι η επιχείρηση
Από την ταχύτατη τεχνολογική εξέλιξη έως τις οικονομικές αστάθειες