Τα 6 χαρακτηριστικά του καλού αφεντικού

Διεύθυνση & Ηγεσία,⠀
Οργάνωση/ Διοίκηση/ Ηγεσία,⠀
Πηγή: purpose.gr - Γιώργος Παλαιός
Τα 6 χαρακτηριστικά του καλού αφεντικού

Υπάρχει ένα αμερικάνικο ρητό που λέει ότι: «οι εργαζόμενοι δεν αφήνουν δουλειές, αλλά αφεντικά».

Και δεν έχει καθόλου άδικο. Αυτή η φράση απεικονίζει με ωραίο τρόπο πώς το κακό αφεντικό είναι επιβλαβές για την ίδια την επιχείρηση και πως η παρουσία ενός καλού αφεντικού μπορεί να έχει θετική επίδραση στα αποτελέσματα. Ποια όμως είναι τα χαρακτηριστικά του καλού αφεντικού; Και πως μπορείς να το αναγνωρίζεις; 

#1. Δεν είναι εγωιστής

Σε αντίθεση με άλλους που ψωνίζονται και θεωρούν ότι τα γνωρίζουν όλα, το καλό αφεντικό βλέπει τη θέση του ως έναν ρόλο που υπηρετεί, έναν ρόλο που είναι πολύτιμος για την ομάδα, όχι όμως απαραίτητα και ο πιο σημαντικός.

Στο μυαλό του καλού αφεντικού οι έννοιες της «επίβλεψης» και της «διαχείρισης» των εργαζομένων – παιδιών αντικαθίστανται με το coaching και την συνεργασία ισότιμων συναδέλφων.

#2. Θυμάται τι σημαίνει να είσαι απλός εργαζόμενος

Καταλαβαίνει τους άλλους και μπορεί να μπει στη θέση τους.Θυμάταιτα πράγματα που τον άγχωναν,τα σημεία στην καθημερινότητα όπου δεν έβρισκε λογική και που του έκαναν τη ζωή δύσκολη. Δίνει χρόνο για να εξαλείψει τα όποια προβλήματα και για να παράσχει στους εργαζομένους του τα εργαλεία που χρειάζονται για να επιτύχουν.

Επίσης, αφιερώνει χρόνο για να ακούσει. Οι εργαζόμενοι έχουν εμπειρίες από την επαφή με τους πελάτες, τις διαδικασίες, την παραγωγή κλπ, που μπορούν να δώσουν ευκαιρίες για βελτιώσεις και ανάπτυξη που δεν θα μπορούσε να σκεφτεί από μόνος του. 

#3. Επικοινωνεί ξεκάθαρα και με συνέπεια

Γνωρίζει ότι οι εργαζόμενοι δεν λειτουργούν καλά όταν βρίσκονται στο σκοτάδι. Η δουλειά του είναι να τους βοηθήσει να καταλάβουν τη λογική πίσω από τις Πολιτικές ή τις αλλαγές Διαδικασιών, τα ισχυρά σημεία των νέων προϊόντων και τα διαθέσιμα σε όλους εργαλεία.

Είναι μέρος της δουλειάς του να επικοινωνεί τους Στόχους και τις προσδοκίες της επιχείρησης από κάθε έναν εργαζόμενο χωριστά. Διαφορετικά, είναι φυσικό οι εργαζόμενοι να μην μπορούν να εκπληρώσουν στόχους που δεν τους έχουν ανακοινωθεί.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΗΓΕΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ


#4. Εμπιστεύεται τους εργαζόμενους ότι μπορούν να τα καταφέρουν

Έχει φροντίσει να υπάρχει σωστή διαδικασία πρόσληψης και επιλογής Προσωπικού, ώστε να συνεργάζεται πάντα με τους καλύτερους. Έχει δώσει τα κατάλληλα εργαλεία, εξοπλισμό και εκπαίδευση και κάνει ένα βήμα πίσω προκειμένου να τους αφήσει να εργαστούν όπως γνωρίζουν.

Σε κανέναν δεν αρέσει να τον επιτηρούν συνέχεια και να τον ελέγχουν με το παραμικρό.

Τους εμπιστεύεται, λοιπόν, να φέρουν εις πέρας τις εργασίες, αλλά είναι ταυτόχρονα και παρών για να βοηθήσει με όποιο θέμα χρειάζεται.

#5. Δείχνει την εκτίμησή του και αναγνωρίζει τα θετικά

Οι εργαζόμενοι απογοητεύονται όταν οι κόποι τους δεν αναγνωρίζονται και η συνεισφορά τους δεν εκτιμάται. Για αυτό, ξέρει να αναγνωρίζει όποιον το αξίζει, να τον ευχαριστεί για την σκληρή δουλειά του και να τον κάνει να νιώθει πολύτιμος μέλος της ομάδας.

#6. Είναι δίκαιος

Δεν υποκύπτει σε προσωπικές προτιμήσεις και δεν δείχνει εύνοια χωρίς λόγο . Ταυτόχρονα επιβάλλει την πειθαρχία και δεν επιτρέπει στα πράγματα να εκτροχιαστούν βάζοντας στη θέση τους όσους εργαζόμενους δεν επιδεικνύουν επαγγελματισμό ή δεν δουλεύουν σωστά.

Στην περίπτωση λοιπόν, που είσαι υπό την σκέπη ενός τέτοιου καλού αφεντικού, τις περισσότερες φορές τα πράγματα θα πηγαίνουν καλά. Αν όμως η κατάσταση δεν είναι τόσο ρόδινη, και το περιβάλλον εργασίας στο οποίο βρίσκεσαι είναι πιο «δύσκολο», τότε πρέπει να αναλάβεις συγκεκριμένη δράση προκειμένου να μπορείς να επιβιώσεις εργασιακά



Share:
Διαβάστε Επίσης
Οι Τρεις Θεμελιώδεις Δεξιότητες που Οδηγούν τους Νέους Ηγέτες στην Επιτυχία

Η ηγεσία δεν είναι απλώς ένας τίτλος ή μια θέση, αλλά μια δυναμική διαδικασία

Πώς η Εργασιακή Κουλτούρα Επηρεάζει την Επιτυχία των Οργανισμών

Η έννοια της εργασιακής κουλτούρας έχει αναδειχθεί ως κρίσιμος παράγοντας