DIGITAL PAYMENTS - Ήλθαν για να μείνουν!

calendar icon

20 Φεβρουαρίου 2021

DIGITAL PAYMENTS - Ήλθαν για να μείνουν!

Είναι πλέον ασφαλές να πούμε, πως τα μετρητά δεν είναι πια ο βασιλιάς. Η τάση για ψηφιακές πληρωμές, που ήταν αυξημένη τα τελευταία χρόνια, σήμερα εμφανίζεται ακόμα πιο ενισχυμένη. Με τις συνθήκες στην αγορά, που δημιούργησε η πανδημία του κορωνοϊού, δεν χωρά καμία αμφιβολία. Το ψηφιακό χρήμα ήρθε για να μείνει. 

Στην περίπτωση των digital payments, η Κύπρος δεν ακολουθεί, απλώς τις διεθνείς τάσεις, ως συνήθως, αλλά σε πολλά θέματα κινείται στα ίδια επίπεδα. Η χρήση της τεχνολογίας για σκοπούς πληρωμών αναβαθμίζεται μέρα με τη μέρα και όλες σχεδόν οι λύσεις εμφανίζονται και στη χώρα μας.

 

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ DIGITAL MARKETING ΚΑΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ


Το 2019, σύμφωνα με την έρευνα χρήσης τεχνολογιών πληροφορικής στα νοικοκυριά, που διενήργησε η στατιστική υπηρεσία, καταγράφηκε μία κατακόρυφη άνοδος στον αριθμό των ατόμων που πραγματοποιούν αγορές μέσω του διαδικτύου. Συγκεκριμένα, το 36,2% του συνόλου όσων χρησιμοποιούσαν το διαδίκτυο προχώρησαν σε αγορές, την ίδια ώρα που το αντίστοιχο ποσοστό το 2018 ήταν μόλις στο 23,3%. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, το φύλο, η ηλικία, το επίπεδο μόρφωσης, καθώς και το επάγγελμα ή η ασχολία του ατόμου, φαίνεται να επηρέασαν τη δραστηριότητά του στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Συγκεκριμένα, οι άντρες παρουσιάζονταν να αγοράζουν ή να παραγγέλλουν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω διαδικτύου περισσότερο απ’ ό,τι οι γυναίκες, ενώ τα άτομα ηλικίας 25-34 ετών φαίνεται να ήταν πιο δραστήρια σ’ ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο. Όπως ήταν αναμενόμενο, τα άτομα με υψηλό επίπεδο μόρφωσης προχωρούσαν σε περισσότερες διαδικτυακές αγορές. Η τάση για online αγορές από καταναλωτές είναι ακόμα πιο έντονη το 2020, λόγω της πανδημίας, παρόλο που δεν υπάρχουν ακόμα επίσημες αναφορές. Τα στοιχεία που παρακολουθούν οι εταιρείες διαδικτυακών πληρωμών και οι τράπεζες καταγράφουν μία ραγδαία αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Τάση η οποία, μάλιστα, συνεχίζεται και μετά την πάροδο του μεγάλου lock down της περιόδου Απριλίου-Μαΐου.

ONLINE ΚΑΙ ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

Η τάση των online αγορών δεν αφορά μόνο στους καταναλωτές, αλλά και στις επιχειρήσεις και μάλιστα ο ρόλος τους είναι διττός. Από τη μία είναι απαραίτητο, πλέον, να προσφέρουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους ηλεκτρονικά, διότι αυτό θέλει ο καταναλωτής, αλλά και γιατί τις συμφέρει οικονομικά. Από την άλλη, η πανδημία τις ανάγκασε κι αυτές να κάνουν διάφορες πράξεις ψηφιακά. Αγορές προϊόντων, πληρωμές, παραγγελίες και ούτω καθεξής. Είναι γεγονός πως ο covid-19 ενδεχομένως να έπιασε λίγο απροετοίμαστες τις πλείστες κυπριακές επιχειρήσεις, ωστόσο, οι περισσότερες έδρασαν τάχιστα για να αναβαθμίσουν στο μέτρο του δυνατού τις ηλεκτρονικές τους υπηρεσίες.


 ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ


ΑΠΟΓΕΙΩΣΗ ΔΙΕΘΝΩΣ

Τα στοιχεία διεθνώς δείχνουν άνοδο στα μεγέθη των ηλεκτρονικών πληρωμών. Σύμφωνα με το statista.com, οι online πωλήσεις μέσω ηλεκτρονικών καναλιών ξεπερνούν τα 3.2 τρισ. ευρώ. Αναμένεται πως μέχρι το 2023 το ηλεκτρονικό εμπόριο θα αντιστοιχεί στο 22% του συνολικού όγκου πράξεων. Λόγω κορωνοϊού, εκτιμάται πως το 2020 περισσότερα από δύο δισεκατομμύρια άνθρωποι αγόρασαν προϊόντα και υπηρεσίες διαδικτυακά. Προφανώς η κατηγορία που έκανε πάταγο ήταν οι υπεραγορές και η αγαπημένη αγορά στις ΗΠΑ τα επαναχρησιμοποιούμενα γάντια. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, κάθε μήνα γίνονται, σχεδόν, 22 δισεκατομμύρια επισκέψεις σε ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου.

 ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΚΥΠΡΙΟΥ E-ΑΓΟΡΑΣΤΗ

Άνδρες και γυναίκες

Ηλικία: 16-54

Επίπεδο μόρφωσης: Ψηλό

Θέση στην κοινωνία:

Φοιτητές και εργαζόμενοι 

Αγαπημένες αγορές: Αθλητικά είδη, ταξίδια - ξενοδοχεία (προ κορωνοϊού), εισιτήρια για εκδηλώσεις


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Share: