Ο 19χρονος Φώτης Τσιούλκας κατακτά τον κόσμο των επιχειρήσεων κερδίζοντας εκατομμύρια

calendar icon

06 Αυγούστου 2020

Ο 19χρονος Φώτης Τσιούλκας κατακτά τον κόσμο των επιχειρήσεων κερδίζοντας εκατομμύρια

Ο νεαρός ομογενής επιχειρηματίας Φώτης Τσιούκλας που στα 19 του κερδίζει εκατομμύρια. 

Σε αντίθεση με άλλους συνομήλικούς του που περνούν το χρόνο τους συμμετέχοντας σε μουσικά συγκροτήματα ή παίζοντας βιντεοπαιχνίδια, ο 19χρονος Φώτης Τσιούκλας επέλεξε το δρόμο των επιχειρήσεων.

Ο φιναλίστ της περσινής διοργάνωσης των βραβείων «Επιτυχημένοι Νέοι» (Young Achiever) Βικτώριας (Αυστραλία), μετράει ήδη μια δεκαετία εμπειρίας στις επιχειρήσεις πριν καν κλείσει τα 20 του χρόνια.

Ξεκίνησε στα 13 του δημιουργώντας κωδικούς παιχνιδιών τους οποίους πουλούσε διαδικτυακά στην πλατφόρμα Flippa.com κερδίζοντας τα πρώτα του 10.000 δολάρια. Στα 15 του επισκεύαζε κινητά τηλέφωνα τα οποία μεταπωλούσε στο eBay για να καταλήξει να δημιουργεί εφαρμογές για κινητά, κερδίζοντας 521.247 δολάρια μαζί με τον πρώην άσπονδο εχθρό του από το σχολείο και νυν συνέταιρό του Alan Gokoglu. Σήμερα τα περιουσιακά στοιχεία και των δύο ανέρχονται σε 2,8 εκατομμύρια δολάρια καθώς μοιράζονται ένα χαρτοφυλάκιο αξίας 5 εκατομμυρίων δολαρίων.

Γνώρισε το συνεργάτη του στο Γυμνάσιο Balwyn και δεν τον είχε σε μεγάλη υπόληψη μέχρι που είδε τη δουλειά του. «Είχε ένα καλό προϊόν με ένα πολύ κακό μάρκετινγκ, οπότε προσφέρθηκα να αγοράσω την επιχείρησή του, αλλά δεν ήθελε καθόλου τη βοήθειά μου», λέει στον «Νέο Κόσμο» ο κ. Τσιούκλας, που τον βοήθησε ούτως ή άλλως, αφενός επειδή δεν μπορούσε να αντισταθεί και αφετέρου επειδή γι’ αυτόν δεν ήταν ποτέ θέμα χρημάτων.

Οι δύο τους το 2016 πούλησαν μια συλλογή εφαρμογών με την ονομασία «Math Academy» για 26.000 δολάρια, ποσό που σήμερα είναι ψίχουλα γι΄ αυτούς.

«Μου αρέσει απλά η κατασκευή πραγμάτων, η δημιουργική διαδικασία, η παραγωγή προϊόντων, η ανακάλυψη ιδεών και το να βλέπω τους ανθρώπους να απολαμβάνουν αυτό που προσφέρω», λέει στον «Νέο Κόσμο».

Είναι αυτή η τάση του που, μαθητή της Γ’ Λυκείου ακόμα, τον οδηγούσε δυο φορές την εβδομάδα στα νυχτερινά κέντρα διασκέδασης για να προωθήσει τα προϊόντα του πετυχαίνοντας 10 πωλήσεις την ημέρα, όταν οι περισσότεροι συμμαθητές του έκαναν τη ζωή τους πίνοντας και διασκεδάζοντας.

Αυτές τις μέρες, οι δύο νεαροί επιχειρηματίες που μαζί δημιούργησαν το πρακτορείο μάρκετινγκ Kickspan, είναι εξαιρετικά πολυάσχολοι. Οι νέοι τούς γνωρίζουν από τις γεμάτες παλμό εκδηλώσεις τους στο Mango Club, πριν από το COVID-19, ενώ οι τεχνικοί απολαμβάνουν τις εφαρμογές που τους παρέχουν. Ο μουσικός XXXTentacion πριν δολοφονηθεί είχε βοηθήσει στο ξεκίνημα του Clout the Game το 2018, το οποίο έφτασε στα 10 πρώτα του Apple store στις ΗΠΑ, με 250.000 χρήστες μέσα στις δύο πρώτες μέρες της κυκλοφορίας του, ενώ στα 17 του, ο Φώτης Τσιούλκας δημιούργησε το Blac Chyna και την εφαρμογή Metropolis για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας. Ένα άλλο προϊόν, το Apps4Brands, είναι ένα νέο πρόγραμμα δημιουργίας εφαρμογών που επιτρέπει σε άτομα χωρίς τεχνικές δεξιότητες να δημιουργήσουν τις δικές τους εφαρμογές μέσω της τεχνικής της μεταφοράς και απόθεσης (drug and drop).


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΗΓΕΣΙΑ


Οι δύο νέοι δραστήριοι επιχειρηματίες κατάφεραν χάρη στις εκτεταμένες δραστηριότητές τους να επιβιώσουν κατά την κρίση του COVID-19.

«Στην πραγματικότητα η επιχείρηση ανέβηκε», λέει ο κ. Τσιούκλας, προσθέτοντας ότι η επιτυχία είχε να κάνει με την αντιμετώπιση των αναγκών της αγοράς και την προσφορά «φθηνότερων λύσεων μάρκετινγκ».

Δυστυχώς δεν ισχύει το ίδιο για όλους, ούτε και για τον πατέρα του, έναν επιτυχημένο μάνατζερ πληροφορικής, ο οποίος αναγκάστηκε να παραιτηθεί λόγω της παγκόσμιας πανδημίας.

«Τον προσέλαβα», λέει ο κ. Τσιούκλας. Το πρόβλημα λύθηκε.

«Σέβομαι τις γνώσεις του και αυτό που προσφέρει και ανεβάζει την αξία της ομάδας».

Η «ομάδα» αποτελείται από 13 άτομα στην Αυστραλία, συμπεριλαμβανομένων αποφοίτων πανεπιστημίων και μερικών «μεγαλύτερων σε ηλικία», έτσι όπως βλέπει ο Φώτης τους 30ρηδες. Έχει επίσης 10 άτομα που εργάζονται για λογαριασμό του στο εξωτερικό.

Η επιτυχημένη ιστορία του έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον του Τύπου, ακόμη και του Forbes, αλλά μερικά από τα σχόλια δεν είναι κολακευτικά.

«Εντάξει, μπορεί να υπάρχουν κάποια αρνητικά, αλλά υπάρχουν και τα θετικά και ενθαρρυντικά σχόλια», λέει ο κ. Τσιούκλας ο οποίος, όσο υπάρχουν σχόλια, είναι ικανοποιημένος.

«Το να προσελκύεις την προσοχή είναι καλό», λέει. «Δημιουργεί φήμη. Οι άνθρωποι σε μαθαίνουν».

Ο τίτλος του άρθρου της Daily Mail που ήταν αφιερωμένο στην ιστορία του, «Μην πηγαίνετε στο Πανεπιστήμιο» ήταν κάπως παραπλανητικός, όπως ισχυρίζεται.

«Η αλήθεια είναι ότι δεν ήθελα να πάω στο πανεπιστήμιο, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι και οι άλλοι δεν θα έπρεπε να πάνε», διευκρινίζει ο κ. Τσιούκλας.

«Η μαμά μου με εξαναγκάζει να σπουδάσω Επιχειρήσεις στο Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης, για να αποκτήσω ένα πτυχίο και νομίζω ότι το πανεπιστήμιο είναι απαραίτητο εάν θέλετε να γίνετε γιατρός ή δικηγόρος, αλλά τα περισσότερα από αυτά που με διδάσκουν προσωπικά είναι άσχετα κατά τη γνώμη μου.

«Υποθέτω ότι είναι καλό αν θέλεις να είσαι «εργαζόμενος» και απλά να έχεις δουλειά, αλλά όχι για μένα. Για παράδειγμα, δεν είχα ποτέ επιχειρηματικό σχέδιο. Όταν έχω μια ιδέα, απλά πηγαίνω εκεί έξω και το κάνω, γιατί είμαι άνθρωπος των έργων (doer). Μέχρι την εκπόνηση ενός επιχειρηματικού σχεδίου, οι τάσεις της αγοράς έχουν αλλάξει».

Ως «άνθρωπος των έργων» σχεδόν ποτέ δεν κοιμάται, αλλά όταν το κάνει, ονειρεύεται σπουδαία πράγματα.

«Απλώς ξυπνάω την επόμενη μέρα και αρχίζω να δουλεύω πάνω σε όποια ιδέα ονειρεύτηκα», λέει.

«Αν το αποφασίσω, θα ήθελα να γράψω ένα βιβλίο, για παράδειγμα. Αυτό είναι κάτι που ίσως θελήσω να κάνω στο μέλλον, θα συγκεντρωθώ και θα αρχίσω να γράφω».

Σταθερά πιστός στο «Νόμο της Έλξης», ο νεαρός Φώτης Τσιούκλας ενθαρρύνει τους ανθρώπους να βάζουν στόχους, να πιστεύουν στον εαυτό τους και να οραματίζονται. «Αργά ή γρήγορα, αυτοί οι στόχοι θα γίνουν πραγματικότητα».

Παραδέχεται, ωστόσο, ότι ενώ το μεγαλύτερο μέρος του Τύπου επικεντρώνεται στα επιτεύγματά του, έχει κάνει και κάποια τρομερά λάθη.

«Έχω αποτύχει πολλές φορές. Το νυχτερινό κέντρο που είχα πριν από το Mango απέτυχε μετά από την πραγματοποίηση των πρώτων τεσσάρων εκδηλώσεων. Ήταν άδειο. Και ήταν κι εκείνη η εταιρεία προϊόντων περιποίησης επιδερμίδας όπου τα προϊόντα που αγόρασα καταστράφηκαν αφού παρέμειναν κλεισμένα σε μια αποθήκη όπου είχαν αλλάξει οι κλειδαριές», λέει. «15.000 δολάρια χάθηκαν σε μια νύχτα. Αλλά έμαθα από αυτό».

Υπάρχουν επίσης κάποιες λανθασμένες εντυπώσεις γύρω από την οικογενειακή του ζωή. Λέει ότι προέρχεται από μια συνηθισμένη ελληνική οικογένεια της Αυστραλίας, πήγε στο Γυμνάσιο Balwyn, με πατέρα εργαζόμενο στον τομέα της πληροφορικής και μαμά δασκάλα.

«Δεν μεγάλωσα μέσα στα πλούτη, αλλά σε μια οικογένεια της μεσαίας τάξης. Και οι γονείς μου ήταν οι τυπικοί γονείς που μου επέτρεπαν να χρησιμοποιήσω το Διαδίκτυο μόνο για μισή ώρα την ημέρα και έδιναν βάρος στην εκπαίδευσή μου», λέει.

Μόνο αργότερα, όταν άρχισαν να βλέπουν τη σοβαρότητα που χαρακτήριζε κάθε του προσπάθεια και την επιτυχία που είχε, του έδωσαν περισσότερη ελευθερία.

Λέει ότι είναι η οικογένειά του που τον βοηθά να διατηρήσει την ταπεινότητά του και δεν αφήνει να πάρουν τα μυαλά του αέρα.

Όσον αφορά τα χρήματα, υπάρχουν πολλά, αλλά όλα επιστρέφουν στην επιχείρηση.

Περισσότερα λεφτά. Περισσότερες επιχειρήσεις. Περισσότερη πλάκα.

Αυτή είναι η ζωή για τον Φώτη Τσιούκλα που δεν είναι ακόμη 21 ετών.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Share: