Τι αλλάζει στο δημόσιο η συμφωνία οκτώ εκατ. του Υφυπουργείου Καινοτομίας με την Microsoft
09 Μαρτίου 2024
Μια εξέχουσας σημασίας συμφωνία πρόκεται να υπογράψει το Υφυπουργείο Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής, μαζί με έναν από τους παγκόσμιους τιτάνες της τεχνολογίας, τη Microsoft, που έχει στόχο τον εκσυγχρονισμό της εσωτερικής λειτουργίας της κρατικής μηχανής.
Στα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας αναμένεται να ανακοινωθεί και επίσημα η συμφωνία-πλαίσιο (Enterprise Agreement), μεταξύ του Υφυπουργείου Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής και την εταιρεία Microsoft, η οποία αφορά στην προμήθεια αδειών λογισμικού Microsoft 365 για 10,000 χρήστες του δημοσίου.
Πρόκειται για μια συμφωνία ύψους 8 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία θα ωφελήσει στην μετεξέλιξη της δημόσιας υπηρεσίας σε πιο ψηφιακά μονοπάτια.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
Συγκεκριμένα, μέσα από αυτή τη συμφωνία, θα προνοούνται άδειες χρήσης για μία ευρεία σειρά σύγχρονων εργαλείων, όπως υπηρεσιών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, εργαλείων ασφαλούς συνεργασίας και διακίνησης εγγράφων, υπηρεσιών υπολογιστικού νέφους, εργαλείων διαχείρισης έργων κ.α., καθώς και εκπαιδεύσεις στελεχών.
Πρόκειται για μία στρατηγική συμφωνία που αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στην ενίσχυση της αποδοτικότητας της δημόσιας υπηρεσίας, ενώ εντάσσεται στο πλαίσιο μίας σειράς ενεργειών που προγραμματίζει το Υφυπουργείο για τον εκσυγχρονισμό της εσωτερικής λειτουργίας της κρατικής μηχανής.
Ένα εύλογο γενικότερο ερώτημα το οποίο προκύπτει ωστόσο, αφορά το ψηφιακό χάσμα που υπάρχει ανάμεσα στους υπαλλήλους και πώς θα φτάσουν όλοι στο ίδιο επίπεδο.
Το «κενό» αυτό αναγνωρίζεται από το Υφυπουργείο και για το λόγο αυτό, δρομολογούνται κατά καιρούς δράσεις με στόχο τον εμπλουτισμό των ψηφιακών δεξιοτήτων, των υπαλλήλων του δημοσίου και ειδικότερα των μεγαλύτερων ηλικιών.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Αλλαγές και για τους πολίτες
Το πιο πάνω αποτελεί μόνο ένα παράδειγμα των δράσεων στις οποίες προχωρά το Υφυπουργείο για τον εκσυγχρονισμό των βασικότερων υποδομών του κράτους, που προφανώς και θα έχουν έναν αντίκτυπο στις καθημερινές διεργασίες και των πολιτών.
Ξεκινώντας από το φέτος, στο παρόν στάδιο, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, έχει ξεκινήσει ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της πλατφόρμας που θα δώσει στον Κύπριο πολίτη, τον τρόπο με τον οποίο θα αρχίσει σταδιακά να διεκπεραιώνει τις συναλλαγές του με το κράτος ηλεκτρονικά.
Αυτό θα περιλαμβάνει την έκδοση και υπογραφή εγγράφων, την υποβολή αιτήσεων, μέσω της οθόνης ενός υπολογιστή ή κινητού τηλεφώνου.
Εμπίπτει επίσης, και στους σχεδιασμούς του Υφυπουργείου, το οποίο προσδοκεί, στην υλοποίηση του οράματος για τον λεγόμενο «Ψηφιακό Πολίτη».
Όπως πληροφορούμαστε, σε πρώτο στάδιο, θα δημιουργηθεί μία εφαρμογή, όπου οι πολίτες θα έχουν την πολιτική τους ταυτότητα, την άδεια οδηγού και το ΜΟΤ. Παρόμοια με τον τρόπο που έχουν οι πολίτες τις πιστωτικές τους κάρτες στο κινητό ή την κάρτα οπαδού.
Το Υφυπουργείο στοχεύει στο να γίνει σωστή διαχείριση των παθογένειών του συστήματος, ώστε να εξευρεθούν οι λύσεις σε προβλήματα που ταλανίζουν το κράτος και όχι μόνο, και βρίσκονται σε εκκρεμότητα δεκαετίες τώρα, επιβραδύνοντας και δυσχεραίνοντας τις προσπάθειες.
Για το λόγο αυτό, δρομολογούνται δραστικές τομές σε διαδικασίες, μεθοδολογίες και τεχνολογικές υποδομές.
InBusinessNews - Μάριος Ρούσσος