Tik Tok: Το νέο Instagram που κατακτά τον κόσμο
03 Αυγούστου 2020
Το νέο μέσο κοινωνικής δικτύωσης που χτύπησε για τα καλά την πόρτα των νέων (και όχι μόνο)
Εάν είδες έναν νεαρό να χοροπηδάει και να τραγουδάει μπροστά στο κινητό του τηλέφωνο, τότε πολύ πιθανόν να παίζει με το TikTok. Πρόκειται για το νέο social media app που φαίνεται να κατακτά τον κόσμο, και φυσικά έχει κάνει ήδη ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία του και στην Ελλάδα. Η νέα τρέλα που ακούει στο όνομα TikTok, και έχει χαρακτηριστεί από αρκετούς ως το νέο Instagram, είναι ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης στο οποίο οι χρήστες καταγράφουν τους εαυτούς τους να χορεύουν και να τραγουδούν καθώς και να αναρτούν αστεία σκετσάκια που έχουν σκαρφιστεί.
Το TikTok μπήκε πολύ δυναμικά στον κόσμο των social media, καθώς το 2018 ήταν το τέταρτο πιο δημοφιλές app σε downloads ενώ πλέον είναι το πιο δημοφιλές, ξεπερνώντας φυσικά άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Instagram και το Facebook.
Τι είναι το TikTok
Πρακτικά πρόκειται για μια εύχρηστη εφαρμογή η οποία δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να δημιουργήσουν λογαριασμούς, να μεταφορτώσουν και να ανταλλάξουν σύντομα βίντεο. Οι χρήστες μπορούν να δημιουργούν βίντεο μερικών δευτερολέπτων, να προσθέτουν τραγούδια, να μιμούνται άλλους χαρακτήρες και να ντουμπλάρουν σκηνές γνωστών ταινιών ή τηλεοπτικών προγραμμάτων.
Στο TikTok οι χρήστες σκρολάρουν για να μεταβούν από το ένα βίντεο στο άλλο, τα οποία ξεκινούν αυτόματα, ενώ μπορούν να αφήσουν σχόλια, να δηλώσουν ότι τους αρέσει ένα βίντεο ή απλά να στείλουν μήνυμα στον χρήστη που το έχει ανεβάσει και φυσικά να διαμοιράσουν το βίντεο. Παγκοσμίως, ήδη από το 2018 το TikTok έχει αρχίζει να κερδίζει σημαντικό έδαφος με τους χρήστες να ξοδεύουν αρκετές ώρες από την ημέρα τους στο νέο αυτό social media app. Φυσικά η εξέλιξη αυτή έστρεψε μεγάλα brands αλλά και Influencers στο να κάνουν χρήση του TikTok, ακολουθώντας τις τάσεις της αγοράς και μένοντας σε επαφή με το κοινό τους.
Δεν ήταν λίγοι αυτοί που στην αρχή της εμφάνισης του TikTok έκαναν λόγο για το νέο Vine, καθώς εντόπισαν αρκετά κοινά στοιχεία. Η εφαρμογή παροτρύνει τους χρήστες να αλληλεπιδρούν ενώ με τα πολλαπλά φίλτρα, τα stickers και τα animations που προσφέρει δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας ενός ψυχαγωγικού περιεχομένου, ιδιαίτερα ελκυστικού στους έφηβους αλλά και στις μεγαλύτερες ηλικίες.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ
Τι προσφέρει στις επιχειρήσεις
Φυσικά ένα νέο μέσος κοινωνικής δικτύωσης και μάλιστα με τέτοια μεγάλη απήχηση δεν μπορεί να αφήνει ασυγκίνητες τις επιχειρήσεις που θέλουν να προωθήσουν προϊόντα, να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και να προβάλλουν το brand τους. Το TikTok κατασκευάστηκε με την λογική να προσφέρει στους χρήστες ψυχαγωγία και χαρά, και συνεπώς τα βίντεο που ανεβαίνουν στο εν λόγω μέσο κοινωνικής δικτύωσης έχουν όλα τέτοιο περιεχόμενο. Ωστόσο αυτό δεν έχει αποτρέψει μεγάλα brands αλλά και μικρές επιχειρήσεις να κάνουν χρήση του TikTok για να προβάλουν τις δραστηριότητές τους. Δημιουργώντας σύντομα αστεία βίντεο, σατιρίζοντας ακόμη και τα ίδια τους τα brands ή προβάλλοντας στιγμές χαλάρωσης κατά τη διάρκεια της παραγωγικής εργασίας, επιχειρήσεις που κάνουν χρήση του TikTok μεταφορτώνουν περιεχόμενο, με στόχο φυσικά να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των χρηστών.
Εκτός από αστεία βίντεο, οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν το εν λόγω social media app τείνουν να ξεκινούν “hashtag challenges”, ζητώντας από τους χρήστες να δημιουργήσουν ή να διαμοιραστούν περιεχόμενο το οποίο φέρει ως hashtag το brand μιας επιχείρησης. Έτσι αυξάνουν την αλληλεπίδρασή τους με τους χρήστες, τους οποίους συνήθως ανταμείβουν για τη συμπεριφορά τους. Για παράδειγμα κάποιες επιχειρήσεις ζητούν από τους χρήστες να μεταφορτώσουν αστεία βίντεο με τα προϊόντα τους, να κάνουν χρήση ενός συγκεκριμένου hashtag και στο τέλος βραβεύουν τα πιο αστεία.
Ταυτόχρονα, τόσο οι Influencers που διατηρούν λογαριασμούς στο TikTok όσο και οι αυτόματες διαφημίσεις που προσφέρει το μέσο, χρησιμοποιούνται επίσης από επιχειρήσεις που θέλουν να προβάλλουν προϊόντα ή υπηρεσίες στη νέα και ιδιαίτερα δημοφιλή αυτή πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Η ραγδαία εξάπλωση του TikTok, τόσο παγκόσμια όσο φυσικά και στην Ελλάδα, δεν πρέπει να αφήνει κανέναν ασυγκίνητο.
Επιχειρήσεις που θέλουν να διατηρούν μια ολοκληρωμένη ψηφιακή παρουσία μπορούν μέσα από το TikTok, και με την κατάλληλη καθοδήγηση, να κερδίσουν νέους πελάτες και φυσικά να προβάλλουν το brand τους σε όσο το δυνατόν περισσότερους καταναλωτές. Το TikTok χτυπάει για τα καλά την πόρτα μας και φυσικά εμείς δεν έχουμε παρά να του ανοίξουμε και να το υποδεχθούμε έτσι όπως του αρμόζει.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- ΑΡΘΡΟ: Πώς να κερδίσετε την αφοσίωση των πελατών σας με 7 τρόπους
- ΑΡΘΡΟ: 10 περιπτώσεις managers, 10 managers … περιπτώσεις
- ΑΡΘΡΟ: 5 essential skills law firms are looking for in Trainee Lawyers
- ΑΡΘΡΟ: Οι 9 αρχές της αυτοπειθαρχίας που εφαρμόζουν οι πετυχημένοι πωλητές
- ΝΕΑ: Cyta: Σεμινάρια οδικής ασφάλειας σε νεοσύλλεκτους
- ΝΕΑ: Η Safety Partners στη πρώτη γραμμή εκπαίδευσης Πρώτων Βοηθειών στη Κύπρο με τη χρήση τεχνολογίας
- ΝΕΑ: Ισραήλ: Τεστ διάγνωσης κορονοϊού τύπου αλκοτέστ με αποτέλεσμα σε 30 δευτερόλεπτα
- ΝΕΑ: Infocredit: Το πρόγραμμα σεμιναρίων της για το Β εξάμηνο 2020, με πλούσιο Live OnLine