Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη: 6 τρόποι να αναβαθμίσετε τη δημόσια εικόνα σας!
Από τις αρχές του 21ου αιώνα, ο όρος Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ΕΚΕ) ή, αλλιώς, Corporate Social Responsibility, όπως είναι η αγγλική μετάφραση, έκανε ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία του στον επιχειρηματικό κόσμο. Στο πλαίσιο των ημερών που διανύουμε, αναπόφευκτα, ο όρος αυτός γίνεται πιο επίκαιρος από ποτέ!
Από τη στιγμή που οι επιχειρήσεις αποτελούν οντότητες άρρηκτα συνδεδεμένες με την κοινωνία, επηρεάζουν και, ταυτόχρονα, επηρεάζονται από εξωγενείς παράγοντες, όπως τα δεδομένα της κάθε εποχής. Αντιλαμβανόμενοι, λοιπόν, την κρίσιμη σημασία της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης για την επιχείρησή σας σήμερα, σας παρουσιάζουμε αναλυτικότερα την έννοια της ΕΚΕ, παραθέτοντάς σας, παράλληλα, ορισμένες έξυπνες και «εταιρικά υπεύθυνες» ιδέες για τη στρατηγική σας.
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη: Τι σημαίνει;
Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, ουσιαστικά, αναφέρεται στις ενέργειες των επιχειρήσεων οι οποίες αποσκοπούν στη συμβολή της αντιμετώπισης ανθρωπιστικών, πολιτισμικών, περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων. Αναλυτικότερα, αντανακλά όλους εκείνους τους τρόπους με τους οποίους κάθε εταιρεία καλείται να αναλάβει τις ευθύνες που της αναλογούν ως μέλος της κοινωνίας αυτής.
Με άλλα λόγια;
Όταν η ΕΚΕ εισέρχεται στο προσκήνιο, η επιχείρησή σας οφείλει να διαχειρίζεται τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων της απέναντι στην κοινωνία και το περιβάλλον, να συμπεριφέρεται με σεβασμό στο ανθρώπινο δυναμικό της, να προβάλλει την κοινωνική ευαισθησία της, να υποστηρίζει τα κοινά και τις αξίες που χαρακτηρίζουν τον πολιτισμό μας, να παρέχει ίσες ευκαιρίες, να βελτιώνει το βιοτικό επίπεδο και την ποιότητα ζωής και, τέλος, να συνδράμει, με τον δικό της τρόπο, στην επίλυση των κοινωνικών προβλημάτων.
Πώς να αναδείξετε την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη σας;
Αναρωτιέστε, παρ’ όλα αυτά, εάν αξίζει να καταρτίσετε κι εσείς ένα ολοκληρωμένο πλάνο Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης; Η απάντηση είναι ξεκάθαρη, εφόσον αναλογιστείτε την ταύτιση του ονόματός σας με το γενικό «καλό» και συμφέρον, καθώς και την παγίωση της εμπιστοσύνης του κοινού προς το πρόσωπό σας. Γι’ αυτόν, ακριβώς, τον λόγο, στη συνέχεια, σας προτείνουμε 5+1 εύστοχες ενέργειες ΕΚΕ που μπορείτε να θέσετε άμεσα σε εφαρμογή!
1. Υιοθετήστε έναν επιχειρηματικό κώδικα δεοντολογίας
Σήμερα, όλο και περισσότερες εταιρείες επιλέγουν να κάνουν το επόμενα βήμα στην εξέλιξή τους, συμπεριλαμβάνοντας στη φιλοσοφία τους έναν κώδικα δεοντολογίας, ο οποίος συνιστά τη δέσμευσή τους στους κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς στόχους. Ένας τέτοιος κώδικας μπορεί να είναι ένα συμφωνητικό που θα αναγράφει την επιθυμητή συμπεριφορά των εργαζομένων σχετικά με την ηθική, τις αξίες, τον αλληλοσεβασμό και την εξυπηρέτηση των πελατών.
2. Διασφαλίστε την υγεία και την ασφάλεια στον χώρο εργασίας
Ένα από τα κύρια και πρωταρχικά σημεία στην εταιρική κοινωνική ευθύνη είναι η επένδυση σε ένα πρόγραμμα υγείας και ασφάλειας, με αξιόπιστα συστήματα για την πρόληψη ατυχημάτων και τραυματισμών των εργαζομένων, εντός του εργασιακού χώρου.
Στηρίζοντας, με αυτόν τον τρόπο, το ανθρώπινο δυναμικό, η εταιρεία στοχεύει στον σχεδιασμό ενός καλού εργασιακού περιβάλλοντος, το οποίο θα φέρει την αύξηση της παραγωγικότητας των υπαλλήλων. Επίσης, βεβαιώνει ότι συμμορφώνεται με την κυβερνητική νομοθεσία της υγείας και της ασφάλειας.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ MANAGEMENT & SOCIAL RESPONSIBILITY
3. Δεσμευτείτε απέναντι στο περιβάλλον
Στον ανταγωνιστικό κόσμο των επιχειρήσεων παρατηρείται, συχνά, πως τόσο οι καταναλωτές όσο και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι απευθύνονται σε εταιρείες με έντονη οικολογική συνείδηση και συμπεριφορά. Σας προτρέπουμε, λοιπόν, να αναπτύξετε πρακτικές «βιωσιμότητας», οι οποίες περιλαμβάνουν κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές δραστηριότητες.
Πρώτον, για να ενισχύσετε την εταιρική κοινωνική ευθύνη σας, αρχίστε υποχρεωτικά ως επιχείρηση την ανακύκλωση και, έπειτα, βρείτε έναν νέο προμηθευτή χαρτιού, ο οποίος φροντίζει για την προστασία των δασών, καταπολεμώντας, έτσι, την κλιματική αλλαγή και την κρίση των αποβλήτων.
Δεύτερον, εκμεταλλευτείτε όσο περισσότερο μπορείτε το ηλιακό φως, χωρίς να σπαταλάτε ενέργεια. Επιπρόσθετα, συνεργαστείτε με κάποιον εθελοντικό οργανισμό και προγραμματίστε μία ημέρα αναδάσωσης, με το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας, η οποία θα ισορροπήσει κάπως ένα βεβαρυμμένο οικοσύστημα.
Υιοθετώντας τις παραπάνω ή και κάποιες άλλες ενέργειες, δείχνετε στους καταναλωτές και στην κοινωνία πως η επιχείρηση και το ανθρώπινο δυναμικό σας ενδιαφέρεται έμπρακτα για την κοινότητα, τον πλανήτη και το μέλλον!
Βεβαίως, οι εργαζόμενοί σας είναι απαραίτητο να γνωρίζουν και να κατανοούν τις θετικές συνέπειες των τακτικών αυτών, τόσο για την εταιρεία όσο και για τους ίδιους. Ενημερώστε τους, λοιπόν, για τις δράσεις της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, ώστε να συμβάλλουν ενεργά στην αλλαγή!
4. Εστιάστε σε φιλανθρωπικές πράξεις
Προβάλετε στο έπακρο τη φιλανθρωπική πλευρά σας! Και, ενώ οι δωρεές είναι αξιέπαινες, δεν εννοούμε απλώς να δωρίσετε χρήματα ως επιχείρηση σε διάφορους σκοπούς. Ο πραγματικός πυρήνας της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης υποστηρίζει ότι όλα τα «συστατικά» μίας επιχείρησης συνεργάζονται, ώστε να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, με ηθική και υπεύθυνη στάση.
Για παράδειγμα, μία επιχείρηση με κηπουρικές υπηρεσίες θα μπορούσε να υποστηρίξει οργανισμούς που προωθούν την αναδάσωση. Ακόμη, μία εταιρεία σκυλοτροφών θα μπορούσε να σταθεί ως οικονομικός αρωγός στην ιατρική περίθαλψη των αδέσποτων ζώων. Σε κάθε περίπτωση, η βασική ιδέα συνοψίζεται ως εξής: συνδέστε τη δραστηριότητά σας με «μηνύματα» που μεταλαμπαδεύουν τις αξίες σας στο κοινωνικό σύνολο!
5. Γίνετε ακόμη πιο αξιόπιστοι
Ανακαλύψτε πώς μπορείτε να εγκαθιδρύσετε το κύρος και την αξιοπιστία σας μέσα από… πιστοποιημένες μεθόδους! Αποκτήστε τίτλους, σεμινάρια και πιστοποιήσεις που πληρούν τα υψηλά πρότυπα και ευνοούν την κοινωνική απήχηση, ενώ, παράλληλα, αποδεικνύονται «ωφέλιμα» για το ανθρώπινο δυναμικό και, βεβαίως, την εταιρεία.
6. Συν-σχεδιάστε νέες δράσεις
Επιστρατεύστε τους ανθρώπους σας! Διοργανώστε εταιρικά meetings ή συνέδρια διαλόγου, τα οποία σχετίζονται με τα επαγγελματικά θέματα εταιρείας, επιτρέποντας τη συμμετοχή του ανθρώπινου δυναμικού στη διαδικασία και στη συνολική στρατηγική, αφουγκραζόμενοι την εμπειρία τους. Έτσι, θα προσφέρετε τα κατάλληλα κίνητρα, τις δεσμεύσεις, καθώς και την αίσθηση της ομαδικότητας, ευαισθητοποιώντας τους εργαζομένους να λειτουργούν με βιώσιμο τρόπο.
Κλείνοντας…
Η εταιρική κοινωνική ευθύνη αντικατοπτρίζει τις απαιτήσεις και προσδοκίες των σύγχρονων πελατών, υφιστάμενων και δυνητικών, από μία επιχείρηση να φέρεται ως υπεύθυνος, ενεργός πολίτης μίας κοινωνίας, ακριβώς όπως κι οι ίδιοι. Επενδύοντας, επομένως, στην εταιρική κοινωνική ευθύνη της δικής σας επιχείρησης και δίνοντας έμφαση σε σημαντικές δράσεις πολιτιστικού, κοινωνικού και περιβαλλοντικού χαρακτήρα, θα αναβαθμίσετε θεαματικά τη δημόσια εικόνα σας!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- ΑΡΘΡΟ: Frederick: Διοργανώνει για 6η φορά το επιτυχημένο πρόγραμμα Κατάρτισης Διαμεσολαβητών
- ΑΡΘΡΟ: Τηλεργασία: 5 tips για το trend της εποχής
- ΑΡΘΡΟ: Το δίλημμα του τρόλεϊ: Θα σκότωνες έναν για να σώσεις πέντε;
- ΑΡΘΡΟ: Πώς να κερδίσετε την αφοσίωση των πελατών σας με 7 τρόπους
- ΑΡΘΡΟ: 10 περιπτώσεις managers, 10 managers … περιπτώσεις
- ΝΕΑ: Tο Τμήμα Νοσηλευτικής του ΤΕΠΑΚ ανάμεσα στα 101-150 κορυφαία παγκοσμίως
- ΝΕΑ: Δωρεάν Webinar της Polykarpou HRD για την επαναλειτουργία των Ξενοδοχείων
- ΝΕΑ: Πλούσια θεματολογία ανακοινώθηκε από την ΑνΑΔ για τα επιχορηγημένα προγράμματα 2020-21
- ΝΕΑ: Περισσότερες από 400 εταιρείες μποϊκοτάρουν από σήμερα το Facebook
Share:
Διαβάστε Επίσης
Από την ταχύτατη τεχνολογική εξέλιξη έως τις οικονομικές αστάθειες
Σε έναν κόσμο γεμάτο τεχνολογία, ρυθμούς και πίεση, η φυσική ομορφιά και η γαλήνη της φύσης συχνά παραμελούνται.