Η Ανάγκη για Επιχειρησιακή Ευελιξία μετά τον COVID-19

Soft Skills/Επικοινωνία,⠀
Ακαδημαϊκά Θέματα,⠀
Ανθρώπινο Δυναμικό (HR),⠀
Ασφάλεια & Υγεία στην Εργασία,⠀
Καινοτομία/Start Ups,⠀
Οργάνωση/ Διοίκηση/ Ηγεσία,⠀
Ποιότητα και Σχετικά Πρότυπα,⠀
Η Ανάγκη για Επιχειρησιακή Ευελιξία μετά τον COVID-19

Έχουν έρθει μαζικές αλλαγές και πρόκειται ακόμη να έρθουν κι άλλες στο χώρο της εργασίας. Τις τελευταίες εβδομάδες, αυτές οι στιγμές αβεβαιότητας και φόβου για το COVID-19 απαιτούν από το εργατικό δυναμικό σε όλο τον κόσμο να είναι ευέλικτο και συναισθηματικά ανθεκτικό, και να προσπαθήσουν να προσεγγίσουν και να εναρμονιστούν με τις επερχόμενες νέες αλλαγές. Οι πιο επιτυχημένοι οργανισμοί είναι αυτοί που μπορούν να δράσουν και πράγματι έδρασαν γρήγορα για να προσαρμοστούν στις τρέχουσες και μεταβαλλόμενες πληροφορίες, ενώ παραμένουν συγκεντρωμένοι στο να φροντίζουν την ευημερία των υπαλλήλων τους. Αυτοί οι οργανισμοί εργάζονται ήδη για τη δημιουργία ομάδων που μπορούν να αντιμετωπίσουν την αβεβαιότητα, να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις και να συνεργαστούν για να οδηγήσουν τον οργανισμό σε νέες καινοτομίες. Οι πιο επιτυχημένοι οργανισμοί θα έχουν ηγέτες που έχουν οικοδομήσει μια κουλτούρα Επιχειρησιακής Ευελιξίας. Αυτοί θα είναι οι πρώτοι που θα μεταβούν από το να επιβιώσουν στο να ευδοκιμήσουν.

Περαιτέρω επεκτείνοντας και θέτοντας τα θεμέλια αυτού του άρθρου, σήμερα, οι οργανισμοί σε κάθε κλάδο πρέπει να συγκεντρώσουν και να δράσουν σχετικά με τις νέες πληροφορίες και δεδομένα, να πάρουν γρήγορα αποφάσεις και να εφαρμόσουν αλλαγές για να ανταποκριθούν στις γρήγορα εξελισσόμενες νέες απαιτήσεις των πελατών και το μεταβαλλόμενο επιχειρησιακό περιβάλλον. Πολλοί άνθρωποι αποκαλούν την ικανότητα να κάνουν αυτό με επιτυχία «ευελιξία». Τα θεμέλια για την ευελιξία βρίσκονται στο επίκεντρο της προσέγγισης του Dale Carnegie ως προς τις σχέσεις και τις διαπροσωπικές δεξιότητες από τότε που ξεκίνησε να εκπαιδεύει το 1912. Η ευελιξία περιλαμβάνει την αναζήτηση νέων πληροφοριών και την αποδοχή της συνεχούς αλλαγής σε πνεύμα συνεργασίας - χωρίς αντίσταση, προκατάληψη ή δυσαρέσκεια. Ευδοκιμεί σε ένα περιβάλλον εμπιστοσύνης και ψυχολογικής ασφάλειας, όπου οι άνθρωποι είναι εξουσιοδοτημένοι, αφοσιωμένοι και συνδεδεμένοι σε έναν πελατοκεντρικό σκοπό. Και απαιτεί επίσης και τη γνώση και κατοχή ενός αποτελεσματικού συνόλου τεχνικών εργαλείων και διαδικασιών.

Σκέφτεστε πιθανώς σε αυτό το σημείο και από πού πρακτικά ξεκινώ;

Λοιπόν, από τον ίδιο το Στρατηγικό Σκοπό του Οργανισμού. Η σαφής εστίαση στη δημιουργία αξίας για το νέο πελάτη, ως προς τις αντιλήψεις και προσδοκίες του μετά τον COVID-19, παρέχει έναν πραγματικό βορρά για όλους στον οργανισμό και υποστηρίζει την ευελιξία με διάφορους τρόπους. Έχοντας έναν κοινό στόχο που αντικαθιστά τις λειτουργικές, επιφανειακές μετρήσεις, βοηθά στην καταστολή των σιλό των επιμέρους εταιρικών τμημάτων και επίσης βοηθά τους ανθρώπους να επιλύουν αποτελεσματικά τις συγκρούσεις. Όταν προκύπτουν διαφωνίες σχετικά με τη στρατηγική και την τακτική, μια κοινή δέσμευση για την επίτευξη του σκοπού του οργανισμού μπορεί να βοηθήσει να κρατήσει τους ανθρώπους σε διάλογο, να συνεργαστούν προς την κατεύθυνση μιας κοινής λύσης.


DALE CARNEGIE FREE WEBINARS

19/05/2020: FREE WEBINAR: The New Change Management: Leading Change in a VUCA World

20/05/2020: FREE WEBINAR: How to Build A High Performing Virtual Team


Τι ακολουθεί μετά;

Προώθηση και ενδυνάμωση ενός Συναισθηματικά Ανθεκτικού Εργατικού Δυναμικού. Η ευελιξία απαιτεί την αποδοχή ενός συγκεκριμένου επιπέδου κινδύνου. Η συναισθηματική ανθεκτικότητα, επομένως, είναι απαραίτητη. Οι ευέλικτοι οργανισμοί πειραματίζονται για να μάθουν, και θα υπάρχει αναπόφευκτα και ένα ή και περισσότερα περιστασιακά λάθη. Στους ευέλικτους οργανισμούς δε λαμβάνονται ελαφριές αποφάσεις που αναμένονται το πιο πιθανόν να αποτύχουν. Αντιθέτως, είναι σίγουροι ότι οι αποφάσεις τους είναι οι σωστές και πιστεύουν ότι οι αλλαγές θα είναι επιτυχημένες. Αλλά καταλαβαίνουν ότι, κατά καιρούς, θα είναι και λάθος. Η εμπιστοσύνη και η θετική προδιάθεση και προοπτική υποστηρίζουν μια νοοτροπία που είναι ανοιχτή στην πληροφόρηση, με στόχο την επιτυχία και κάνει τους ανθρώπους πιο συναισθηματικά ανθεκτικούς όταν αντιμετωπίζουν δυσμενείς καταστάσεις, όπως οι συνέπειες του COVID-19.

Αυτό που επίσης ακολουθεί είναι η ανάπτυξη της Κοινωνικής Νοημοσύνης σε ολόκληρο τον οργανισμό. Είναι αυτό που δημιουργεί ένα περιβάλλον εμπιστοσύνης και ψυχολογικής ασφάλειας. Άτομα με ισχυρή κοινωνική νοημοσύνη μπορούν να συνδεθούν με άλλους, να χτίσουν σχέσεις εμπιστοσύνης και να περιηγηθούν επιτυχώς σε προβληματικά κοινωνικά περιβάλλοντα, όπως της καχυποψίας ως προς την επικοινωνία και ακόμη και επαφής ανάμεσα μας μετά τον COVID-19. Έχουν την ικανότητα να επηρεάζουν τους συναδέλφους τους και να κάνουν τους ανθρώπους να συνεργάζονται ειδικά όταν το ηθικό είναι μειωμένο λόγω της παρατεταμένης συναισθηματικής αναταραχής. Οι συμπεριφορές τους δημιουργούν ένα περιβάλλον ψυχολογικής ασφάλειας που υποστηρίζει την κατάλληλη ανάληψη κινδύνων και ενθαρρύνει όλα τα μέλη της ομάδας να συνεισφέρουν και πάλι με νέες ιδέες και να μοιράζονται μελλοντικές προοπτικές.

Τέλος, η Ανάπτυξη Αποτελεσματικών Εργαλείων και Διαδικασιών για τη συλλογή ποιοτικών δεδομένων μέσω αλληλεπιδράσεων με υπαλλήλους και πελάτες για τη συλλογή πληροφοριών είναι επίσης ύψιστης προτεραιότητας, εξαλείφοντας έτσι εσωτερικά εμπόδια στην ταχύτητα και την παραγωγικότητα. Οι ευέλικτοι οργανισμοί θεωρούν τους πελάτες και τους υπαλλήλους ως αναπόσπαστο μέρος της διαδικασίας δημιουργίας αξίας. Είναι οι άνθρωποι που έχουν ιδέες που μπορούν να βοηθήσουν στην καινοτομία για τη βελτίωση προϊόντων και εμπειριών. Χρειάζονται όμως και εργαλεία και διαδικασίες που να τους βοηθούν να συλλάβουν ποιοτικά δεδομένα και να διευκολύνουν τις αλληλεπιδράσεις που μπορούν να οδηγήσουν στη συν-δημιουργία αξίας και στην άρση των εμποδίων στην παραγωγικότητα και την καινοτομία που βιώσαμε από τους περιορισμούς του «Μένουμε Σπίτι».

Όπως το έθεσε και αρχικά ο Dale Carnegie: «Όλη η ζωή είναι μια ευκαιρία. Το [άτομο] που πηγαίνει πιο μακριά είναι γενικά εκείνο που είναι πρόθυμο να κάνει και να τολμήσει. " Η ευελιξία απαιτεί άνοιγμα σε νέες πληροφορίες και μάθηση, θετική στάση απέναντι στην αλλαγή και αυτοπεποίθηση ότι μπορεί να πετύχει. Ευδοκιμεί σε ένα περιβάλλον εμπιστοσύνης και ψυχολογικής ασφάλειας, όπου οι άνθρωποι είναι εξουσιοδοτημένοι, αφοσιωμένοι και συνδεδεμένοι με έναν πελατοκεντρικό σκοπό. Και απαιτεί ένα αποτελεσματικό σύνολο εργαλείων, διαδικασιών, δημιουργικής και κοινωνικής νοημοσύνης. Οι ευέλικτοι οργανισμοί ελευθερώνουν τους ανθρώπους να πειραματιστούν, να προσαρμοστούν και να καινοτομήσουν. Καθώς ο ρυθμός της αλλαγής γύρω μας επιταχύνεται, αυτές οι επιτακτικές ανάγκες έχουν γίνει υψίστης σημασίας, αλλά στην πραγματικότητα, ήταν πάντα μέρος των χαρακτηριστικών που βάζουν τους ανθρώπους και τις εταιρείες μπροστά ως Ηγέτες του Χώρου τους.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Share:
Διαβάστε Επίσης
Οργανωσιακές Αξίες: Πυλώνας Επιτυχίας και Διαφοροποίησης για τις Σύγχρονες Επιχειρήσεις

Οι αξίες δεν είναι απλώς ένα σύνολο κανόνων· είναι η φιλοσοφία που ορίζει το ποια είναι η επιχείρηση