5 συνήθειες που καταστρέφουν την παραγωγικότητα μας

Ανθρώπινο Δυναμικό (HR),⠀
Οργάνωση/ Διοίκηση/ Ηγεσία,⠀
5 συνήθειες που καταστρέφουν την παραγωγικότητα μας

Η παραγωγικότητα είναι κάτι που όλοι δεν θέλουμε να αποκτήσουμε στην καθημερινότητά μας. Μας δίνει την δυνατότητα να εκμεταλλευόμαστε στο έπακρον τον χρόνο, έτσι ώστε να μεγιστοποιούμε την δουλειά που βγάζουμε στο λιγότερο δυνατό χρονικό διάστημα.

Παρόλο αυτά, υπάρχουν πολλά πράγματα που την επηρεάζουν. Αρχικά, οι δεξιότητές μας στη διαχείριση χρόνου επηρεάζουν το πόσο παραγωγικοί είμαστε. Επιπλέον, είναι οι υποχρεώσεις που έχουμε απέναντι στους άλλους. Αυτές οι υποχρεώσεις θα μπορούσαν να είναι τόσο στη δουλειά όσο και στο σπίτι.

Σας παρουσιάζουμε 5 από τις βασικότερες συνήθειες που επηρεάζουν αρνητικά την παραγωγικότητά μας:

1. Δεν πλανάρουμε τις υποχρεώσεις μας

Εάν θεωρείτε ότι ανήκετε στην συγκεκριμένη κατηγορία ανθρώπων που επιλέγουν να είναι πιο αυθόρμητοι με τις υποχρεώσεις τους, τότε αυτή είναι μια συνήθεια που πρέπει να κόψετε. Tο να μην προγραμματίζετε εκ των προτέρων δεν είναι πάντα η πιο σοφή προσέγγιση. Χωρίς ένα σαφές σχέδιο μπορεί να υπερεκτιμήσετε πόσο χρόνο έχετε για να κάνετε ορισμένες εργασίες.

Εάν πλησιάζετε σε μια προθεσμία και δεν έχετε προγραμματίσει εκ των προτέρων, μπορεί να την χάσετε εντελώς. Μπορεί επίσης να σας σπαταλήσει χρόνο και από άλλες υποχρεώσεις. Επομένως, προσπαθήστε να κάνετε τα πράγματα νωρίτερα και δώστε επιπλέον χρόνο όταν είναι δυνατόν. Στη συνέχεια, μπορείτε να το διαγράψετε από τη λίστα σας και να προχωρήσετε σε κάτι άλλο.

2. Αναβάλλουμε συνέχεια τις δυσκολότερες εργασίες

Ένα άλλο θέμα που θα επηρεάσει αρνητικά την παραγωγικότητα είναι η αναβολή των πραγμάτων. Είναι πολύ εύκολο να το κάνουμε όταν δεν μας αρέσει μια συγκεκριμένη δουλειά. Το πρόβλημα όμως είναι ότι μπορεί να μας εμποδίσει να πετύχουμε και τα υπόλοιπα που έχουμε προγραμματίσει.

Όταν η αναβολή των πραγμάτων παρεμβαίνει στην παραγωγικότητα, υπάρχουν τρόποι να την καταπολεμήσετε. Μπορείτε να προσπαθήσετε να κάνετε πρώτα τις δυσκολότερες εργασίες έτσι ώστε να φύγουν από τη μέση και να ασχοληθείτε με άλλα. Εναλλακτικά, μπορείτε να τα αναθέσετε σε κάποιον άλλον, εάν μπορείτε να το κάνετε. Έτσι, θα νιώσετε καλύτερα με τον εαυτό σας και θα κάνετε περισσότερα σε καθημερινή βάση.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ


3. Multitasking

Πολλοί θεωρούμε ότι ένα από τα καλύτερα χαρακτηριστικά των κορυφαίων επιχειρηματιών παγκοσμίως είναι η ικανότητά τους να κάνουν πολλές δουλειές ταυτόχρονα. Παρόλο αυτά, ισχύει το ακριβώς αντίθετο. Πολλές μελέτες αποδεικνύουν ότι η εκτέλεση πολλών εργασιών δεν σας επιταχύνει πάντα, ώστε να μπορείτε να κάνετε περισσότερα. Στην πραγματικότητα, το multitasking σας επιβραδύνει.

Γενικότερα, η εναλλαγή μεταξύ εργασιών επιβραδύνει την εργασία σας. Ο λόγος είναι επειδή ο εγκέφαλός σας πρέπει να προσαρμοστεί στη νέα εργασία και να καταλάβει από πού σταματήσατε. Αυτό απαιτεί πολύτιμα λεπτά κάθε φορά που κάνετε εναλλαγή μεταξύ εργασιών. Όσο μεγαλύτερη είναι η πολυπλοκότητα της εργασίας που κάνετε, τόσο περισσότερος χρόνος χρειάζεται για να προσαρμοστείτε στη νέα εργασία. Όσο περισσότερος χρόνος χρειάζεται, τόσο λιγότερο παραγωγικοί είστε.

4. Δεν φτιάχνουμε To-Do Lists

Εάν σας έχει τύχει να ξεχάσετε κάτι σημαντικό, είναι απόλυτα φυσιολογικό. Παρόλο αυτά, αναδεικνύει άλλη μία κακή συνήθεια που έχουμε, η οποία είναι να μην αξιοποιούμε τις λίστες. Η λίστα αποτελεί ένα πάρα πολύ χρήσιμο εργαλείο που μας βοηθάει να βάλουμε σε μια τάξη τις δουλειές που έχουμε να κάνουμε κάθε μέρα.

Υπάρχουν περισσότεροι από ένας τρόποι για να δημιουργήσετε μια λίστα. Μπορείτε να το κάνετε σε έναν πίνακα, σε μια εφαρμογή, στο calendar του κινητού σας ή σε ένα απλό κομμάτι χαρτί. Όποια μέθοδο κι αν επιλέξετε, η δημιουργία λιστών θα σας βοηθήσει να κάνετε περισσότερα, συμπεριλαμβανομένων πραγμάτων ζωτικής σημασίας.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ


5. Δεν λαμβάνουμε μέτρα για να μην αποσπάται η προσοχή μας

Μία από τις χειρότερες συνήθειες που ρίχνουν την παραγωγικότητα μας είναι η εύκολη απόσπαση της προσοχής μας.

Οι περισπασμοί ποικίλλουν σε μορφή. Μπορεί να δυσκολευτείτε να εστιάσετε ή να ολοκληρώσετε τη δουλειά σας λόγω οικογένειας, καθηκόντων στο σπίτι, ειδοποιήσεων στο κινητό και ο ενδοιασμός μας για να κάνουμε κάτι που μας αρέσει περισσότερο (πχ. να βγούμε έξω με την παρέα μας, τα videogames, το YouTube κτλ.).

Προκειμένου να είμαστε πιο παραγωγικοί και να μην σταματάμε συνέχεια την δουλειά που κάνουμε, είναι απαραίτητο να λάβουμε κάποια μέτρα που θα μας διευκολύνουν στο να μην αποσπαστεί η προσοχή μας τόσο εύκολα. Για παράδειγμα, να απενεργοποιούμε τις ειδοποιήσεις στο κινητό μας όταν δουλεύουμε, να κάνουμε συχνά μικρά διαλείμματα για να μην κουραστούμε και να διαχωρίζουμε μια δουλειά σε μικρότερες, με σκοπό να μπούμε ευκολότερα σε ένα flow παραγωγικότητας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Share:
Διαβάστε Επίσης
Οι Τρεις Θεμελιώδεις Δεξιότητες που Οδηγούν τους Νέους Ηγέτες στην Επιτυχία

Η ηγεσία δεν είναι απλώς ένας τίτλος ή μια θέση, αλλά μια δυναμική διαδικασία

Πώς η Εργασιακή Κουλτούρα Επηρεάζει την Επιτυχία των Οργανισμών

Η έννοια της εργασιακής κουλτούρας έχει αναδειχθεί ως κρίσιμος παράγοντας