Τα 20 σημάδια που Καταδεικνύουν ένα Κακό Αφεντικό

Soft Skills/Επικοινωνία,⠀
Ανθρώπινο Δυναμικό (HR),⠀
Οργάνωση/ Διοίκηση/ Ηγεσία,⠀
Τα 20 σημάδια που Καταδεικνύουν ένα Κακό Αφεντικό

Μήπως το αφεντικό σας κουτσομπολεύει και αλλάζει διαρκώς γνώμη; Τότε κάτι δεν πάει καλά.

Η αλήθεια είναι πως είναι δύσκολο να αναπτυχθεί μια καλή σχέση μεταξύ εργαζομένων και εργοδοτών. Η κάθε πλευρά έχει τα δικά της δίκια και η «χρυσή τομή» είναι δύσκολο να βρεθεί.

Ένα κακό αφεντικό θα επηρεάσει άμεσα τη συμπεριφορά σας και την αποδοτικότητα σας και μπορεί εύκολα να σας κάνει να νιώσετε πως «πνίγεστε» και δε θέλετε να πάτε στο γραφείο.

Ας δούμε 20 σημάδια των «κακών αφεντικών» που μπορούν να αποβούν μοιραία για την καριέρα σας.

1. Δεν έχει ποτέ άδικο

Το να αποδέχεται κανείς πως κάνει λάθος και να μη φοβάται να το πει, είναι ένα απ’ τα σημαντικότερα πράγματα στη ζωή. Τόσο σε προσωπικό, όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Αν το αφεντικό σας αρνείται να παραδεχτεί πως κάνει λάθος, δείχνει πως δεν είναι διατεθειμένος να βγει έξω απ’ την ζώνη άνεσης του για εσάς.

Οι εργαζόμενοι νιώθουν πιο ασφαλείς ώστε να παίρνουν ρίσκο γνωρίζοντας πως οι ίδιοι οι ανώτεροι τους, δε διστάζουν να προβούν σε ενέργειες πως ίσως είναι λάθος.

2. Υπόσχεται πολλά

Ένα αφεντικό που υπόσχεται πολλά είναι ένας αναξιόπιστο αφεντικό. Είναι πολύ εύκολο να υποσχεθεί κάποιος αυξήσεις, μπόνους και περισσότερες ευθύνες. Όταν δείτε πως έχει περάσει ένα χρονικό διάστημα στο οποίο τίποτα δεν έχει γίνει, πρέπει να πάρετε την κατάσταση στα χέρια σας. Αν η συζήτηση πρόσωπο – με πρόσωπο δε σας είναι εύκολο, μπορείτε πάντα να στείλετε ένα email.

3. Περιμένει να είστε όπως εκείνοι

Είναι μια ανθρώπινη τάση, τα άτομα να συμπαθούν άτομα τα οποία τους μοιάζουν. Οι επαγγελματίες, όμως, ξέρουν πως οι διαφορετικοί τύποι ανθρώπων μπορούν να βελτιώσουν την ομάδα. Αν δείτε πως το αφεντικό σας προσπαθεί να σας μετατρέψει σε μια «μικρή εκδοχή» του εαυτού τους, μπορείτε να κρατήσετε μερικές από τις συμβουλές του και να τον ευχαριστήσετε για τις υπόλοιπες. Να θυμάστε πάντα πως είναι σημαντικό να παραμένετε ο εαυτός σας.

4. Σας παίρνουν τηλέφωνο στην άδεια σας

Δίνεται τον καλύτερο σας εαυτό όλη την εβδομάδα, ώστε να μπορείτε να απολαύσετε ένα Σαββατοκύριακο κι όμως όλα πάνε στραβά αφού το κινητό σας χτυπάει ακατάπαυστα. Εκείνοι οι άνθρωποι που δε μπορούν να δεχτούν πως υπάρχουν κι άλλες υποχρεώσεις πέραν τις δουλειάς είναι πολύ εύκολο να χάσουν την μπάλα. Αν πρόκειται για μια κατάσταση που σας φαίνεται γνώριμη, θα πρέπει να θέσετε τα όρια σας από την αρχή.

5. Μικρό-διαχείριση της συμπεριφοράς των υπαλλήλων

Αρκετές φορές οι managers τείνουν να ξεπερνούν τα όρια της επίβλεψης των εργαζόμενων. Συχνά, παρακολουθούν στενά τη δουλειά τους και ελέγχουν κάθε τους κίνηση. Είναι κατανοητό πως αυτή η συμπεριφορά μειώνει την ελευθερία των εργαζομένων καθώς και τη δημιουργικότητα τους.

6. Έχει «αγαπημένους» υπαλλήλους

Όσο κι αν όλες οι εταιρείες μάχονται για την ισότητα και την αξιοκρατία εντός εργασιακού χώρου, υπάρχουν ακόμα υπεύθυνοι που είναι πιο ελαστικοί με μερικούς υπαλλήλους ή τους βοηθούν περισσότερο. Μια τέτοια συμπεριφορά δεν επισκιάζει μόνο τη σχέση εργοδοτών – υπαλλήλων, αφού οι δεύτεροι νιώθουν αδικημένοι, αλλά και την ίδια την φήμη της εταιρείας.

7. Η κριτική που σας ασκούν δεν έχει καμία βάση

Η αξιολόγηση είναι αρκετά σημαντική καθώς οι εργαζόμενοι μπορούν να γίνουν καλύτεροι και να βελτιωθούν. Η διαδικασία αυτή διέπεται από κάποιους κανόνες οι οποίοι δυστυχώς αρκετές φορές δεν τηρούνται. Κάπως έτσι, η αξιολόγηση γίνεται αρκετές φορές στα βιαστικά και τα σχόλια που δέχονται δεν σχετίζονται με την αποδοτικότητα των εργαζομένων.

8. Έχουν μια παθητικο-επιθετική συμπεριφορά ή σας αγνοούν

Ένα από τα πιο εκνευριστικά πράγματα στον χώρο εργασίας είναι να η ξέρουν οι εργαζόμενοι τη θέση που παίρνει ο υπεύθυνος τους. Άτομα με αυτή παθητικο-επιθετική συμπεριφορά συμφωνούν σε συνεργασίες και σχέσεις, αλλά μετά προβάλλουν συνεχώς δικαιολογίες για να μη τηρήσουν τις υποσχέσεις, αντίστοιχα μπορεί απλά να αγνοεί τις ανάγκες σας. Σε κάθε περίπτωση το κλίμα που γεννάται δεν είναι προσοδοφόρο και δεν θα βελτιώσει τις σχέσεις ούτε την αποδοτικότητα.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΖΩΝΤΑΝΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ


9. Θέλουν όλη τη «δημοσιότητα για εκείνους»

Υπάρχουν αφεντικά που θέλουν να εργάζονται σε ομάδες και άλλα που ναι μεν υποστηρίζουν τη συνεργατικότητα, αλλά στο τέλος παρουσιάζουν την δουλειά σαν να ήταν αποκλειστικά δική τους ιδέα. Τέτοιοι άνθρωποι συνηθίζουν να μη καλούν την ομάδα τους στις παρουσιάσεις και βέβαια είναι εκείνα που χάνουν καθημερινά την αξιοπιστία τους.

10. Κουτσομπολεύει

Ο εργασιακός χώρος είναι σαν μια εικόνα της κοινωνίας. Έχει τους κανόνες, τα καλά και τα κακά. Και φυσικά δε μπορεί κανείς να αποτρέψει τα κουτσομπολιά. Όταν, όμως, οι φήμες ξεκινούν απ’ τα αφεντικά δείχνει έλλειψη επαγγελματισμού.

11. Αλλάζει διαρκώς γνώμη

Είναι πολύ σημαντικό να έχετε ένα αξιόπιστο αφεντικό και φερέγγυο. Το να ξέρετε πως ο «λόγος του είναι υπογραφή» δημιουργεί σταθερές σχέσεις και σας κάνει να νιώθετε ασφαλείς Όταν, λοιπόν, το αφεντικό αλλάζει διαρκώς άποψη είναι λογικό να κάνει τους υπαλλήλους να νιώθουν ανασφάλεια και πως δεν έχουν κάποιον στον οποίο μπορούν να βασιστούν.

12. Εύκολα θα σας κατηγορήσουν, αλλά δύσκολα θα σας δώσουν τα εύσημα

Είναι εύκολο να κατηγορείς τον άλλον για λάθη, καθώς είναι βολικό να «αποδεσμεύεσαι» απ’ τι ευθύνες. Όταν, όμως, αυτό γίνεται στον εργασιακό χώρο δείχνει έλλειψη ελέγχου. Ειδικά σε περιπτώσεις που τα αφεντικά κατηγορούν τους εργαζόμενους μπροστά στους άλλους.

Αντίθετα, σπάνια θα τους ακούσετε να λένε «μπράβο» στους εργαζόμενους που πέτυχαν τους στόχους. Ένα τέτοιο αφεντικό θα σας κουράσει γρήγορα και θα σας γεμίσει ενοχές.

13. Δεν σας δίνουν ευκαιρίες εξέλιξης

Πόσο καιρό είστε στην ίδια θέση. Και δεν μιλάμε απαραίτητα με οικονομικούς όρους, αλλά βάσει αρμοδιοτήτων. Αν βρίσκεστε για πολύ καιρό στην ίδια θέση, θα νιώσετε σύντομα πως δεν αξίζετε πολλά αφού δε σας δίνουν την ευκαιρία να αναπτυχθείτε.

14. Δεν μπορείτε να ξυπνήσετε το πρωί

Όσο αστείο κι αν σας ακούγεται αν πρέπει να έρθετε αντιμέτωποι με ένα αφεντικό που δεν έχει κατανόηση, δε θα θέλετε να «ξημερώσει η ημέρα». Έρευνες έδειξαν πως όσοι έχουν «δύσκολες» σχέσεις με τους ανώτερους τους, χρειάζονται τον διπλό χρόνο για να σηκωθούν.

15. Δεν συζητά για το πως βλέπεται το μέλλον σας

Ο εργοδότης συχνά οφείλει να λειτουργεί σας ψυχολόγος. Να είναι ανοιχτός να ακούσει τις σκέψεις και τις ανησυχίες σας. Αν οι συζητήσεις που έχετε δεν αφορούν τους μελλοντικούς σας στόχους, είναι μάλλον γιατί δεν ενδιαφέρεται για τη πορεία σας ως επαγγελματίας. Θέλετε ακόμα να συναναστρέφεστε με τέτοια άτομα;


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ELEARNING ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΊΤΕ ΝΑ ΚΆΝΕΤΕ ΑΠΌ ΜΟΝΟΙ ΣΑΣ


16. Νευριάζει εύκολα

Ο αυτοέλεγχος είναι σημαντικός για όλα τα άτομα, πόσο μάλλον για εκείνα που έχουν υπό τον «έλεγχο» και την «επίβλεψή» τους και άλλα άτομα. Όσοι θυμώνουν εύκολα και κυρίως όσοι ξεσπούν, είναι δύσκολο να διαχειριστούν. Αν συμβαίνει συχνά, μια συζήτηση ίσως βοηθούσε.

17. Η δουλειάς σας δεν είναι ποτέ αρκετή

Τι κι αν είναι 12 τα μεσάνυχτα, το αφεντικό σας συνεχίζει να σας βομβαρδίζει με μηνύματα. Ο manager σας πρέπει να καταλάβει πως δουλεύετε συγκεκριμένες ώρες και πως δε μπορείτε να κάνετε τα πάντα.

18. Αγχώνεται υπερβολικά

Αν το αφεντικό σας αντιδρά σαν να πλησιάζει το τέλος του κόσμου, γρήγορα αυτό το άγχος θα μεταφερθεί και στους εργαζόμενους οι οποίοι εύκολα μπορούν να χάσουν το στόχο τους. Προσπαθήστε ευγενικά να δείχνετε στο αφεντικό σας πως είναι υπερβολικός και προτείνετε λύσεις.

19. Λέει ψέματα

Ένα αφεντικό που είναι αναξιόπιστο – δεν δημιουργεί μια καλή βάση ώστε να δημιουργηθεί μια παραγωγική σχέση. Είτε δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν την αλήθεια, είτε δε θέλουν – η επιλογή του ψέματος θα έχει πάντα άσχημα αποτελέσματα.

20. Δεν ενδιαφέρονται για την άποψη σας

Δε πρόκειται ποτέ να ζητήσουν την άποψη σας, είτε πρόκειται για μια ιδέα είτε πρόκειται για το πώς βλέπετε κάποιο ζήτημα της εταιρείας. Οι άνθρωποι αυτοί δε θα προάγουν ποτέ τη συζήτηση και την ανταλλαγή απόψεων και δε θα μπορέσετε να έχετε μια καλή σχέση.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    Share:
    Διαβάστε Επίσης
    Οργανωσιακές Αξίες: Πυλώνας Επιτυχίας και Διαφοροποίησης για τις Σύγχρονες Επιχειρήσεις

    Οι αξίες δεν είναι απλώς ένα σύνολο κανόνων· είναι η φιλοσοφία που ορίζει το ποια είναι η επιχείρηση